وحید فرشباف رشیدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: طرح هجرت دانش آموزی به صورت 10 روزه و با هدف ساخت، مرمت و ساماندهی خانه های محروم و مدارس مناطق محروم اجرا می شود.
وی افزود: علاوه بر طرح فوق، تعداد یکهزار نفر از دانش آموزان بسیجی آذربایجان شرقی نیز در طرح اردوهای جهادی یکروزه شرکت و با حضور در مناطق و روستاهای محروم در ساخت خانه های محروم مشارکت کردند.
فرشباف رشیدی، اعزام دانش آموزان دختر و پسر به مناطق عملیاتی شمال غرب و جنوب کشور را از جمله فعالیت های سازمان بسیج دانش آموزی استان برشمرد و گفت: در سه سال اخیر تعداد 70 هزار نفر از دانش آموزان در قالب سه هزار و 500 دستگاه اتوبوس به این مناطق اعزام شدند.
وی اعتماد خانواده ها و اولیای دانش آموزان را رمز موفقیت و تداوم اردوهای راهیان نور بیان و اضافه کرد: این اردوها در سال جاری نیز از 15 مهر ماه تا دوم آبان ماه برای دانش آموزان دختر و از دوم آبان تا 12 همین ماه برای دانش آموزان پسر در مقطع پایه های دهم و یازدهم برگزار می شود.
فرشباف رشیدی ادامه داد: اردوهای راهیان نور ویژه مناطق عملیاتی جنوب کشور نیز از دوم بهمن تا اوایل اسفند ماه به مورد اجرا گذاشته می شود که طی آن چهار هزار نفر از دانش آموزان به این مناتطق اعزام می شوند.
وی، مجموع دانش آموزان بسیجی فعال و عادی استان را 292 هزار نفر اعلام و اضافه کرد: این تعداد از دانش آموزان در قالب 50 حوزه مقاومت بسیج و سه هزار واحد مقاومت مدارس فعالیت می کنند.
فرشباف رشیدی، تعداد شهدای دانش آموز آذربایجان شرقی را یکهزار و 850 نفر اعلام کرد.
وی، تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی، هویت بخشی به دانش آموزان، تشکیلاتی و جمعی عمل کردن، مسجد محوری و تربیت جوانان و نوجوانان انقلابی مومن را از اهداف اصلی و محوری بسیج دانش آموزی بیان کرد.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.