نایب رییس فراکسیون احیای دریاچه ارومیه گفت: مسئولان نسبت به دریاچه ارومیه و سرنوشت کشور بی‌تفاوت نباشند. علی‌رغم مصوبه دولت، شاهد برداشت مازاد از آب دریاچه ارومیه هستیم.

شهاب‌الدین بیمقدار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گزارش ستاد احیای دریاچه ارومیه به فراکسیون بیان کرد: علی‌رغم مصوبه دولت مبنی بر ممنوعیت هرگونه افزایش برداشت از دریاچه ارومیه، که با امضای آقای جهانگیری و دستور رییس جمهور به وزرای جهاد کشاورزی و وزیر نیرو ابلاغ شده است، متاسفانه شاهد برداشت مازاد آب از دریاچه هستیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: از سوی دیگر قرار بود کشت‌هایی که آب‌بر است به کشت‌های کم‌آب تغییر کند. نه تنها این کار انجام نشده است بلکه از بودجه دریاچه ارومیه برای تبدیل منابع طبیعی به باغ و مزارع استفاده شده است که این یک فاجعه است و ما به دنبال حل این موضوع هستیم.

نایب رییس فراکسیون احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: بنده از آقای رییس جمهور و بازرسی کل کشور می‌خواهم که به این موضوع ورود پیدا کند. این چه وضعیتی است که قانون تصویب و ابلاغ می‌شود ولی وزیر و مدیر آن را اجرا نمی‌کند؟ اگر دریاچه ارومیه خشک شود، پیامدهای ناشی از آن که حداقل ۱۴ میلیون نفر را در بر می‌گیرد، مشکل‌ساز است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.