مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‎های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از آغاز بتن ریزی پروژه بیمارستان یکهزار تخت خوابی تدبیر در تبریز خبر داد.
مصطفی صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با بیان این مطلب اظهار کرد: این بیمارستان هزار تخت خوابی در زمینی به مساحت 140 هزار متر مربع بالاتر از هتل پارس تبریز، نرسیده به روستای شاد آباد احداث شده است، بر اساس برآوردهای اولیه، میزان اعتبار مورد نیاز برای احداث این زمین، 700 میلیارد تومان بوده و پیمانکاری آن را قرارگاه خاتم‌الانبیاء بر عهده دارد.
وی اضافه کرد: احداث این بیمارستان جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به تبریز بود ه و در این سفر قرار شد تا 150 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شود و مابقی را نیز دانشگاه علوم پزشکی تبریز از محل زمین‎های مازاد تامین کند.
وی ادامه داد: تا کنون حدود 30 میلیارد تومان اعتبار برای احداث این پروژه هزینه شده است، این پروژه شش بلوک داشته و بتن ریزی بلوک B آن از دیروز آغاز شده است، این حجم از بتن ریزی در چنین مدت کوتاهی بی نظیر بوده و از بتن‎هایی با مقاومت بالا استفاده شده است.
صالحی با بیان این که عیار بتن مقاوم در بتن ریزی ساختمان، برابر با 350 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است، بیان کرد: در بتن ریزی پروژه بیمارستان هزار تختخوابی تدبیر از بتن‎ با عیار 500 کیلوگرم بر سانتی متر مربع استفاده شده است.
وی خاطرنشان کرد: عملیات احداث این پروژه از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده و خاکبرداری آن به اتمام رسیده است و هم اکنون در مرحله اجرای اسکلت قرار دارد، اسکلت اورژانس بیمارستان نیز تکمیل شده و امیدواریم طی چهار سال آینده به بهره‎برداری برسد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.