به گزارش ایرنا، صابر تقویمی روز دوشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان افزود: این میزان اعتبار با تلاش های دستگاه های اجرایی، بخشداران و کارشناسان فرمانداری برای 88 روستای فاقد دهیاری این شهرستان جذب شده است.
وی افزود: از این میزان حدود 540 میلیون تومان در سال 96 و 338 میلیون تومان در سال 97 جذب شده و امید است تا پایان سال 400 میلیون تومان دیگر نیز تخصیص و جذب شود.
فرماندار چاراویماق سهم بخش مرکزی را 480 میلیون تومان و سهم بخش شادیان را 398 میلیون تومان از اعتبارات جذب شده عنوان کرد و افزود: برای اعتبار تخصیص یافته 23 طرح عمرانی تعریف و عملیات اجرایی آن شروع شده است که تاکنون 10 طرح به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.
تقویمی همچنین از دهیاری‌ ها خواست تا برای جلب مشارکت ‌های مردمی و کمک به توسعه و عمران آبادانی روستاهای شهرستان تلاش کنند.
وی اضافه کرد: مشارکت و همراهی مردم و مسئولان در توسعه و آبادانی روستاها از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرده و پدیده حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ نیز کمتر می شود.
شهرستان چاراویماق دارای 2 بخش به نام‌ های مرکزی شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب ‌غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی و شادیان شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی، یک نقطه شهری به نام قره‌آغاج و 248 آبادی است.
52 روستا در بخش مرکزی و 36 روستا در بخش شادیان این شهرستان فاقد دهیاری هستند.
این شهرستان با حدود 31 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.