امیر روحی ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد 52 هزار و 299 زایر آذربایجان شرقی و حدود 18 هزار و 79 زایر آذربایجان غربی ویزای سفر به عتبات عالیات عراق را دریافت کردند.
روحی اضافه کرد: برای زیارت اربعین و سفر به عتبات عالیات عراق در این ایام داشتن گذرنامه و اخذ ویزا ضروری است.
مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: بر این اساس ویزای زایران حسینی توسط نمایندگی موقت سفارت عراق در تبریز به صورت انفرادی صادر می شود ولی زایران می توانند به شکل گروهی عازم شوند.
روحی همچنین با تاکید به پرداخت حق بیمه زایران برای سفر به عتبات عراق گفت: زایران با مراجعه به نمایندگی های بیمه ایران و پرداخت 150 هزار ریال حق بیمه می توانند خود را بیمه حوادث و درمان کنند.
وی یادآوری کرد: زایران از 20 کیلومتر مانده به عراق و در برگشت از زیارت نیز به همین صورت تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و جمعیت هلال احمر ایران نیز در طول سفر خدمات درمانی زایران را برعهده دارد.
به گزارش ایرنا امسال همچنین 20 موکب استان از شهرهای مختلف برای پذیرایی روزانه 38 هزار زائر اربعین حسینی اعزام شدند و 55 دستگاه اتوبوس نیز برای خدمت رسانی به زائران و عزاداران همایش اربعین حسینی از تبریز عازم مرز مهران شد.
در اجتماع میلیونی مسلمانان و شیعیان که از نقاط مختلف جهان برای ابراز ارادت به اباعبدالله در اربعین امام حسین(ع) در کربلا تشکیل می شود، هزاران نفر از آذربایجان شرقی حضور می یابند.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.