استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هفته گذشته 70 میلیارد تومان از 100 میلیارد تومان اعتباری که دکتر نوبخت در سفر به تبریز به راه‎آهن میانه- تبریز وعده داده بود، تخصیص یافت.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‎شرقی، مجید خدابخش صبح امروز در همایش روز آمار و برنامه‌ریزی، اظهار کرد: سال گذشته، 20 مهرماه که حدود دو هفته از حضور ما در استان می‌گذشت در همایشی در دانشگاه تبریز موضوع بازنگری سند تدبیر توسعه مطرح بود و در حال حاضر که تا دو هفته استان را ترک می‎کنیم، این سند آماده شده است و ما به آینده این سند بسیار امیدوار هستیم.
وی بر لزوم تجهیز مدیران به آمار و اطلاعات دقیق تاکید و بیان کرد: گاها اظهارنظرهایی می‎شود که آبروی استان و کشور را زیر سووال می‎برد که مهم‌ترین دلیل آن نبود آمار و اطلاعات دقیق و مستند است.
وی مستندسازی کلیه اقدامات و عملکردهای دستگاه‎های دولتی بر اساس آمار و ارقام مشخص را ضروری برشمرد و افزود: در قضیه صنعتی شدن کشور در دهه 40، دو شهر تبریز و اراک به عنوان شهر توسعه صنعتی انتخاب شدند و در آن زمان به میزان 100 میلیون دلار در کارخانه‎های تراکتورسازی و ماشین‎سازی سرمایه‎گذاری دولتی صورت گرفت.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که بعد از انقلاب دولت در مجموعه فولاد مبارکه اصفهان به میزان 3 الی 5 میلیارد دلار سرمایه‎گذاری کرده و بزرگ‌ترین سرمایه‎گذاری‎ها در حوزه نفت و پتروشیمی صورت گرفته است.
استاندار آذربایجان‎شرقی با بیلن این‌که کشور ما یک کشور نفتی بوده و صنایع تجهیزات مرتبط نفت و پتروشیمی نیز بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم با جذب سرمایه‎گذاری‎های موثر در این عرصه‎ها، آذربایجان‎شرقی در تولید ناخالص داخلی به جایگاه دهه چهل خود بازگردد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: فضای کسب و کار به دلیل متغییر بودن، تصمیم‎گیری و برنامه‎ریزی را سخت می‎کند؛ به عنوان مثال در سفر دکتر نوبخت به تبریز 100 میلیارد تومان برای راه‎آهن میانه- تبریز مصوب شد که 70 میلیارد تومان آن هفته گذشته تخصیص یافت ولی در این فاصله قیمت ورق پل حداقل دو برابر شده است که باید در ماشین سازی اراک تولید شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.