جلسه مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیرکل سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی و نمایندگان شهرداری تبریز با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ارتباط با بررسی برنامه جامع بازآفرینی شهری کلانشهر تبریز برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، این جلسه که در محل دفتر معاونت رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، محمد عزتی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام یافته در بافت‌های ناکارآمد شهری تبریز، برنامه جامع پیشنهادی بازآفرینی شهری شهرداری تبریز را تشریح کرد.
در ادامه مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر ضمن تأیید و قدردانی از تهیه برنامه جامع پیشنهادی در بازآفرینی شهری شهرداری تبریز خواستار حمایت دولت در راستای قوانین و مقررات مربوطه، با اجرای برنامه بازآفرینی شهری پایدار در کلانشهر تبریز و شهرهای استان با اختصاص ردیف اعتباری دائمی شدند. همچنین سایر نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی که در جلسه حاضر بودند، هرکدام بر ضرورت توجه به تبریز و سایر شهرهای استان در حوزه بازآفرینی شهری تأکید کردند.
گفتنی است؛ در ادامه محمد باقر نوبخت ضمن موافقت با اجرای برنامه جامع پیشنهادی بازآفرینی شهری پایدار کلانشهر تبریز، دستور تخصیص سریع ردیف اعتباری ویژه در نامه تقدیمی شهردار تبریز صادر کرد.
لازم به توضیح است، کلانشهر تبریز به لحاظ قدمت شهرنشینی با بیش از 3500 هکتار بافت، مشمول بازآفرینی در بخش‌های فرسوده، حاشیه نشینی، روستایی، تاریخی و ناسازگار دومین شهر کشور بعد از تهران است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.