جواد محمودی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجموع پرداختی های بانک کشاورزی استان در 6 ماهه اول امسال 6 هزار و 478 میلیارد ریال بوده است، افزود: شعب این بانک در راستای حمایت از بخش کشاورزی تسهیلات اعطایی را در قالب تسهیلات خرد و کلان و سرمایه در گردش از منابع داخلی بانک با بازپرداخت بلند مدت و کوتاه ‌مدت پرداخت کرده است.
وی مجموع افراد برخوردار از تسهیلات منابع فوق را 31 هزار نفر اعلام کرد.
محمودی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای طرح‌های زراعی اعم از کاشت، برداشت غلات و حبوبات از سوی بانک کشاورزی آذربایجان شرقی، ادامه داد: این تسهیلات برای اشتغال زایی و افزایش تولید محصولات زراعی به 11 هزار و 956 نفر پرداخت شده است.
وی به پرداخت 806 میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌ های باغداری اعم از کاشت، برداشت و هزینه‌های جاری انواع محصولات باغی توسط بانک کشاورزی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: این اعتبارات در قالب تسهیلات خرد، کلان و سرمایه در گردش و هزینه‌های جاری از منابع داخلی بانک برای 6 هزار نفر پرداخت شد.
محمودی از پرداخت 968 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های دام و طیور نیز خبر داد و افزود: این تسهیلات برای طرح های دام و طیور و صنایع وابسته توسط بانک کشاورزی استان پرداخت شد.
به گفته وی تسهیلات فوق در قالب سه هزار و 807 فقره تسهیلات به تولیدکنندگان گوشت قرمز و سفید تخصیص یافت.
مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این بانک در نیمه نخست امسال برای 2 هزار و 642 زوج تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است، گفت: بر این اساس 396 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به متقاضیان این بخش پرداخت شد که این میزان تسهیلات با کارمزد چهار درصد ارایه شد.
محمودی به تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی در راستای اقتصاد مقاومتی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اشاره و اضافه کرد: از ابتدای سال 1396 تا پایان شهریور ماه امسال مبلغ 866 میلیارد ریال تسهیلات به 198 طرح تولیدی و اشتغالزایی بزرگ در زیر بخش‌های کشاورزی به صورت سرمایه ای و سرمایه در گردش پرداخت شده است.
وی از پرداخت یکهزار و 380 میلیارد ریال تسهیلات برای صنایع تبدیلی کشاورزی استان خبر داد و افزود: این تسهیلات برای چهار هزار و 892 نفر از فعالان زیربخش‌های صنایع تبدیلی، وابسته و خدمات کشاورزی در این استان پرداخت شد.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.