علی محمودی روز سه شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با بیان اینکه دولت به موضوع بهداشت و سلامت غذایی توجه ویژه ای دارد، افزود: بهداشت و سلامت مردم همواره در اولویت اول امور است و در این راه هرگونه کم کاری و سهل انگاری از هیچ فردی قابل قبول نیست.
وی اظهار داشت: توجه و اهمیت دادن به مقوله سلامت غذایی و پیشگیری از بیماری‌ها در هر جامعه ای ضروری بوده و باید نسبت به تامین سلامت و امنیت غذایی نظارت جدی شود.
فرماندار هریس در این راستا از جمع آوری نشدن سگ های ولگرد که امنیت و سلامتی افراد جامعه را به خطر می اندازد انتقاد کرد و برخورد جدی با این موضوع و جمع آوری سگ های ولگرد توسط عوامل شهرداری ها و تحویل به مراکز نگهداری و جلوگیری از رهاسازی سگ های جمع آوری شده به حوزه سایر مناطق روستایی و بین راهی را خواستار شد.
محمودی با اشاره به وضعیت بهداشتی روستاها و بهسازی زیرساخت‌ها در این حوزه ادامه داد: آگاهی از اصول دفن بهداشتی زباله ها و خارج کردن فضولات حیوانی از محل زندگی از اولویت های بهداشتی در روستاها است.
فرماندار هریس بر ساماندهی ماشین های تخلیه چاه و جلوگیری از تخلیه آن ها به محیط زیست و کنار رودخانه تاکید کرد و همکاری شهرداری های شهرستان را با اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در مورد جمع آوری و دفع زباله های سطح معابر و جاده ها خواستار شد.
محمودی همچنین مشخص شدن محلی برای تخلیه نخاله های ساختمانی در جهت جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی در مسیر مسیل ها و رودخانه ها توسط کامیونها را ضروری دانست و بر ضرورت پاکسازی مسیل ها و حریم رودخانه های دارای نخاله های ساختمانی با توجه به شروع فصل بارش و احتمال جاری شدن سیل در جهت جلوگیری از بروزخطرات احتمالی تاکید کرد.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
/3071/7227
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.