همزمان با شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و با رونمایی از چند اثر فرهنگی و هنری، از اثرآفرینان در حوزه‌ی شهدای مدافع حرم تقدیر شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رضا قلیزاده، معاون ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در این نشست، با اشاره به مجاهدت اهالی قلم و آثار قابل توجهی که در حوزه ادبیات دفاع مقدس منتشر شده است، گفت: بسیاری از نویسندگان جوان این حوزه، جنگ را به چشم خود ندیده‌اند اما با این حال نتایج درخشان کار آنها از چشمه‌سار زلال ادبیات دفاع مقدس سیراب شده است.
وی درباره ادبیات جنگ گفت: بسیاری از نویسندگان بزرگ دنیا با موضوع جنگ در وادی ادبیات شناخته شده‌اند و عرصه ایثار و شهادت ظرفیت و سوژه‌های بسیاری دارد که هنوز به آنها پرداخته نشده است.
قلیزاده خاطرنشان کرد: امروز بسیج هنرمندان، اداره کل ارشاد، حوزه هنری و سایر نهادها نگاه خوبی به هنرمندان آماتور دارند و تمام بخش‌های فرهنگی برای حمایت از هنرمندان این حوزه دست بهدست هم داده اند.
معرفی کتاب «کبوتران حرم» و «عزیز ایران» از برنامه های جنبی این نشست بود .
کتاب «عزیز ایران» به طور خاص به زندگی شهید حججی می پردازد و علاقمندان شرکت کننده در این نشست با محتوای این کتاب بیشتر آشنا شدند.
همچنین در این نشست از نماهنگ «لاله صادق» به عنوان اولین نماهنگ استان در زمینه مدافعین حرم رونمایی شد.
این نماهنگ به سفارش دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان، با صدای اسفندیار قره باغی و جواد حسن زاده و با آهنگ سازی غلامرضا میرزازاده منتشر شده است. 
این جلسه ضمن تجلیل از مقام پدر «شهید وحید نومی گلزار» با تقدیر از غلامرضا میرزازاده و شاهرخ پناهی فرد آهنگسازان اثر و شهریار شفیعی شاعر لاله های صادق،به پایان رسید.
گفتنی است، بیش از ٢٢ نشست تخصصی و دهها برنامه فرهنگی و هنری در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، برگزار می شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.