بابک محبوب علیلو روز دوشنبه در مراسم آغاز به کار کارگاه آموزش های حقوقی پیش از ازدواج برا سردفتران استان، افزود: برای عملیاتی کردن برنامه هماهنگی و مشارکت در نهادینه سازی آموزش های پیش از ازدواج، این کارگاه با حضور 50 نفر از سران دفاتر ازدواج و طلاق استان برگزار می شود.
وی با اشاره به نرخ رو به رشد جرایم و آسیب های اجتماعی در کشور و استان، اظهار داشت: پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.
وی بر نقش سران دفاتر ازدواج و طلاق در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه مسایل مربوط به خانواده ها تاکید کرد و از آنان خواست با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مردمی «سجام» به نشانی اینترنتی www.sajam.adliran.ir ثبت نام و به این طریق برای مشارکت در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرایم اعلام آمادگی کنند.
محبوب علیلو بر ارتباط موثر معاونت پیشگیری و سازمان های مردم نهاد با یکدیگر و ایفای نقش این سازمان ها و تشکل های مردم نهاد در کاهش آمار جرایم و آسیب های اجتماعی از جمله معضل طلاق تاکید کرد.
وی، فاصله گرفتن از ارزش های اسلامی در جامعه را علت اصلی بروز آسیب های اجتماعی برشمرد و ادامه داد: آمار بالای طلاق به هیچ وجه زیبنده کشور ما نیست و سران دفاتر ازدواج و طلاق می توانند با آموزش های حقوقی پیش از ازدواج در کاهش طلاق نقش مهمی ایفا کنند.
محبوب علیلو گفت: علت اصلی طلاق زوجین در پنج سال اول زندگی، عدم آشنایی با مهارت های زندگی مشترک است که در این زمینه اجرای آموزش های پیش از ازدواج در دو شهرستان مرند و اسکو به عنوان پایلوت در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: آموزش حقوقی به زوجین در کنار آموزش های روان شناختی لازم است تا زوجین با حقوق و تکالیف متقابل خویش آشنا شده و به تثبیت و تحکیم بنیان خانواده استمرار بخشند.
به گفته محبوب علیلو، در آذربایجان شرقی تعداد 228 دفترخانه ازدواج و طلاق وجود دارد که از این تعداد 74 دفتر طلاق و از این تعداد 34 دفتر در تبریز فعالیت دارند.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.