به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی بزرگداشت 13 آبان و بزرگداشت سی و نهمین سالگرد علامه قاضی طباطبایی افزود: رهبر معظم انقلاب با صدور این پیام نشان دادند که تعبیرهای آمریکا در خصوص 40 سالگی انقلاب اسلامی دروغ است، زیرا نظام برای 50 سال آینده کشور برنامه ریزی می شود.
وی با بیان اینکه در چهلمین سال انقلاب این پیام در بین مردم و مسوولان امید ایجاد کرد، اظهار داشت: در برخی موارد مشکلات اقتصادی جامعه چنان بیان می شود که در بین مردم نسبت به آینده ناامیدی ایجاد می شود.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه ایجاد ناامیدی در بین مردم از ترفندهای زمان حاضر دشمنان نظام اسلامی است، یادآوری کرد: رهبر معظم انقلاب با این پیام خواستند اعتماد مردم را نسبت به نظام بیشتر کنند.
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر لزوم بزرگداشت با عظمت 40 سالگی انقلاب ادامه داد: این برنامه ها را تنها نباید به چراغانی خیابان ها و پخش شیرینی خلاصه کرد بلکه باید مدیران نهادها و ادارات دولتی خدمات و دستاوردهای 40 ساله خود را به مردم بیان کنند.
وی با اشاره به پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف از جمله صنعت، صادرات، تولید، ورزش، علم و فناوری و خدمات به برکت انقلاب اسلامی گفت: وقتی دستاوردهای انقلاب تبیین نمی شود، دشمن با سوءاستفاده از این وضعیت خدمات نظام را زیر سوال می برد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: مدیران هر نهاد، سازمان و اداره ای باید در حیطه وظایف خود خدمات 40 ساله سازمان خود را به مردم تبیین کنند.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اهمیت 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یادآوری کرد: با توجه به تحریم ها و جنگ اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی راهپیمایی 13 آبان امسال باید پررنگ تر از سال های گذشته برگزار شود.
وی گفت: اقشار مختلف مردم باید در کنار دانش آموزان و دانشجویان در این روز تاریخی و حرکت انقلابی شرکت کنند، زیرا دشمن همه حرکات و رفتار ما را رصد می کند.
امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه بزرگداشت سالگرد علامه قاضی طباطبایی به عنوان اولین شهید محراب گفت: نقش این شهید در پیروزی انقلاب در منطقه آذربایجان تحت عنوان «خمینی آذربایجان» بی بدیل بود و محور انقلاب در این منطقه به شمار می رفت.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: وی در تامین امنیت شهر، جلوگیری از خروج اسلحه از پادگان های نیروهای مسلح، هدایت راهپیمایی ها، برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای آن سال و هدایت مردم، بازار و دانشگاه نقش به سزایی ایفا می کرد.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال قرار است برنامه های دهه فجر با محوریت 40 سالگی انقلاب برگزار شود، گفت: در این دهه باید دستاوردهای 40 ساله نهادها، سازمان ها و ادارات به مردم به ویژه نسل جوان بیان شود.
مجید خدابخش افزود: دستاوردها و عملکرد سازمان ها پس از پیروزی انقلاب باید با روند توسعه رژیم شاه و سایر ممالک مقایسه و دستاوردهای قابل دفاع نظام در عرصه های مختلف در قالب هنر، عدد و رقم بیان شود.
وی با اشاره به اهمیت 13 آبان از ابعاد مختلف و تاکید بر حضور پرسنل ادارات در این راهپیمایی، اظهار داشت: برنامه های این روز باید به بهانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با استفاده از ابتکارهای جدید برگزار شود.
خدابخش، شهید قاضی طباطبایی را انسانی وارسته و مبارز قبل از انقلاب دانست و ادامه داد: آثار این شهید باید تهیه و چاپ و در برنامه های مختلف به عنوان کالای فرهنگی به میهمانان هدیه شود.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت های ارزشمند شهید علامه طباطبایی در دوران اوایل انقلاب گفت: این شهید در آن دوران مردم استان را هدایت می کرد و با خون خود نهال انقلاب را آبیاری و چهره نفاق را برملا کرد.
حجت الاسلام حسین تقی زاده با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه سی و نهمین سالگرد شهادت علامه طباطبایی افزود: شایسته است هر سال یکی از آثار پرمحتوای این شهید برای استفاده نسل جوان چاپ شود.
وی با اشاره به چهلمین سال گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: با توجه به جنگ مهم اقتصادی و روانی دشمن علیه نظام اسلامی باید همه اقشار جامعه با تمام توان کوبنده تر از گذشته در راهپیمایی 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شرکت کنند.
در این جلسه مقرر رشد امسال یکی از کتاب های شهید علامه قاضی طباطبایی در حدود یک هزار نسخه چاپ، اقدام لازم برای توسعه محوطه آرامگاه این شهید انجام و سال آینده کنگره بزرگداشت این شهید برگزار شود.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.