به گزارش ایرنا، جلیل روحانی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان افزود: شهرستان مراغه در این زمینه با 104 عقد قرارداد بیشترین میزان در بین کل شهرستان های استان داراست و اهر و تبریز به ترتیب با 69 و 54 عقد قرار داد در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی افزود: تاکنون تعداد مجوزهای صادره از فنی و حرفه ای ( واحدهای پذیرنده) مراغه 16 نفر و تعداد جذب شدگان در شهرستان 21 نفر است
وی اضافه کرد: همچنین تعداد کارورزان اتمام زمان کارورزی 14 نفر، تعداد کارورزان ترک کارکرده 32 و تعداد کارورزان مشغول در واحدها 37 نفر بوده است.
وی تعداد اشتغال ایجاد شده از سوی دستگاه های اجرایی مراغه را 209 شغل عنوان کرد و افزود: شهرستان از این نظر در رتبه چهارم استان قرار دارد.
روحانی با اشاره به اینکه طرح کارورزی جز طرح های کلیدی دولت است، افزود: نقش کم رنگ دستگاه های اجرایی و عدم تبلیغات محیطی و رسانه ای از جمله عمده ترین نقص ها در اجرای این طرح است.
وی ادامه داد: ادارات صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در سطح استان در خصوص پیگیری و اجرای این طرح ضعیف عمل کرده اند و همکاری و تعامل این دستگاه ها ضروری بوده و باید در تکمیل ثبت نام ها و افزایش نام نویسی در سامانه تلاش کنند.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال مراغه نیز در این جلسه گفت: کل طرح های معرفی شده در تسهیلات فراگیر روستایی در شهرستان 89 طرح با 37 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار است که از میزان برای 28 طرح 10 میلیارد و 300 میلیون تومان از سوی بانک های عامل پرداخت شده است.
ناصر مظهریان به طرح های تسهیلات فراگیر نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز 134 طرح با 44 میلیارد و 800 میلیون تومان معرفی و از این تعداد به 25 طرح سه میلیارد و 800 میلیون تومان از سوی بانک های عامل پرداخت شده است.
وی افزود: در بخش اشتغال مشاغل خانگی نیز 162 طرح با یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای ارائه تسهیلات به بانک ها ارسال شده است.
معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز در این جلسه افزود: تعامل و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان در حوزه اشتغال ضروری و الزامی است.
نقی مسکینی افزود: بانک ها و دستگاه های اجرایی فرایند ارائه وام به طرح های تولیدی را تسهیل کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.