نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خطاب به معاون پارلمانی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردم آذربایجان و تبریز و همچنین مسئولان انتظار دارند که جناب آقای وزیر عدم حضور امروز خود در نمایشگاه بین اللمللی کتاب تبریز را در نمایشگاه کتاب سال بعد جبران کند.   به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد اسماعیل سعیدی در آیین افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با احتساب هزینه‌های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار کرد: بر این اساس باید چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای نمایشگاه کتاب تبریز درنظر گرفته شود و از این نمایشگاه حمایت شود ما نیز قول می‌دهیم تا حوزه فرهنگ را در کمیسیون در سال‌جاری بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.
وی با اشاره به دغدغه‌های مسئولان استان در رابطه با برپایی نمایشگاه کتاب، گفت: مسئولان استانی با دستانی خالی نمایشگاه کتاب را شروع کردند؛ تبریز سابقه‌ی فرهنگی و تاریخی بسیاری دارد لذا انتظار داریم که در رابطه با نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز نگاه ویژه‌ای شده   و نمایشگاه در شان مشاهیر، بزرگان و اهل مفاخر آذربایجان و تبریز برگزار شود.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تاکید بر توجه به اقتصاد فرهنگی که از اصول اساسی جامعه است، افزود: از معاون وزیر خواستاریم که غرفه کتاب‌های به زبان ترکی نیز در نمایشگاه کتاب تبریز فعال بوده و همچنین در نمایشگاه سایر استان‌ها نیز این حوزه‌ها فعال باشد.
معصومه آقاپور با ارائه‌ی درخواستی دیگر خطاب به وزارت ارشاد گفت: فراکسیون زنان مجلس و بانوان کشور خواستارند که ۳۰ درصد مدیریت زنان فراموش نشود. 
وی در خاتمه گفت: در مورد سازمان اوقاف هم از وزارت ارشاد خواستاریم که رسیدگی‌های خاصی انجام شود.
گفتنی است، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از ۲۹ مهر الی چهارم آبان ماه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ در نمایشگاه بین المللی تبریز برپا خواهد بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.