وحید مجیدی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به آغاز هفته بیمه سلامت از 27 مهر ماه خاطرنشان کرد: سازمان بیمه خدمات درمانی طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی از سال 1391 تحت عنوان بیمه سلامت شروع به کار کرد.
وی افزود: توسعه نظام بیمه سلامت یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و یکی از اهداف دولت بوده و عدالت‌محوری، رفع هم‌پوشانی و ایجاد پزشک خانواده جزو اولویت این سازمان است.
مجیدی با بیان اینکه استان آذربایجان‌‌شرقی دارای 21 شهرستان و 46 بخش با بیش از 45 هزار کیلومتر وسعت است، اعلام کرد: 2 میلیون و 157 هزار بیمه شده تحت پوشش بیمه سلامت در استان وجود دارد که یک میلیون و 300 هزار نفر بیمه شده روستایی و 67 هزار نفر بیمه شده سایر اقشار از جمله خانواده شهدا، جانبازان، دانشجویان، بسیجیان، طلاب و مددجویان هستند.
وی ادامه داد: 20 هزار نفر نیز در استان از خدمات بیمه ایرانیان و 500 هزار نفر از بیمه سلامت همگانی استفاده می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: بیمه نشده‌ای در استان وجود ندارد و بستر برای بیمه شدن به صورت کامل فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه 2هزار و 800 نفر بیمار خاص از جمله بیماری‌های پیوند کلیه، دیالیز و هموفیلی در این استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند؛ گفت: بیماران خاص نزدیک به 7 درصد از هزینه‌های بیمه سلامت را به خود اختصاص می‌دهند به طوریکه در سال گذشته در حدود 45 میلیارد تومان برای بیمه سلامت این بخش از بیمه شده ها هزینه شد.
وی با اشاره به اینکه خدمات بیمه سلامت از طریق دفاتر پیشخوان ارائه می شود، گفت: در حال حاضر در طول 20 دقیقه دفترچه برای بیمه‌شدگان صادر می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک به 130 میلیارد تومان هزینه دارو در استان پرداخت شده است، گفت: این یک سرمایه ملی است و نیازمند اصلاح فرهنگ مصرف دارو هستیم.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.