به گزارش ایرنا، تقی کرمی روز پنجشنبه در بازدید از روستاهای بخش مرکزی عجب شیر افزود: تحقق توسعه روستایی نیازمند توجه خاص به دهیاری ها، شوراها و رفع مشکلات آنهاست.
وی با بیان اینکه سیاست گذاری دولت بر هدایت منابع به سمت روستاها در راستای توانمند سازی روستائیان است، اظهار داشت: دولت سعی می کند زمینه را برای استقرار دائمی روستائیان و برنامه ریزی برای جلوگیری از مهاجرت آنها و حتی مهاجرت معکوس فراهم کند.
کرمی از دهیاران خواست با استفاده از فرصت های موجود و اعتبارهای ویژه نسبت به احداث کارگاه های تولیدی و ایجاد منابع پایدار درآمدی برای دهیاری ها اقدام کنند.
وی همچنین با اشاره به آسفالت ریزی راه‌ های روستایی در استان، اظهار داشت: از سال 92 بیش از 880 هزار متر مربع راه روستایی در استان آسفالت ریزی شده بود که با تلاش مسئولان استانی امسال این رقم به 1680مترمربع افزایش یافت.
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر همکاری مردم با دهیاران و شوراها در روستاها گفت: انتخاب فردی پاکدست، توانمند و کاردان به ‌عنوان شهردار در شهرها و دهیار در روستاها اصلی ‌ترین وظیفه شوراها در کشور است.
وی عمده مشکل روستاهای شهرستان عجب شیر را جاده های بدون آسفالت، طرح هادی و نبود ماشین آلات و تجهیزات در دهیاری ها عنوان کرد و گفت: این مشکلات با پیگیری مستمر قابل حل است.
شهرستان عجبشیر دارای دو بخش به نام ‌های مرکزی شامل دهستان‌ های دیزجرود غربی و خضرلو و قلعه‌چای شامل دهستان ‌های دیزجرود شرقی و کوهستان و دو نقطه شهری به نام‌ های عجبشیر و جوان قلعه و 49 آبادی است.
این شهرستان با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.