به گزارش ایرنا، عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از این طرح آموزشی گفت: براساس آموزه های اسلامی و دینی، مشارکت در توسعه اماکن خیریه از جمله مساجد و مدارس اجری عظیم و اخروی دارد.
وی ادامه داد: توسعه فضاهای آموزشی توسط خیران، زمینه ساز توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه و موجب پرورش استعدادهای ناب دانش آموزان است.
وی اضافه کرد: شرکت در کارهای خیر و عام المنفعه توفیقی از سوی پروردگار برای خیران و ذخیره ای بزرگ برای آخرت خواهد بود.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این مراسم با اشاره به همت خیران در توسعه فضاهای آموزشی این شهرستان گفت: آموزش و پرورش همواره نگاه ویژه ای برای مجمع خیران داشته و از حمایت ها و تلاش های آنان تجلیل می کند.
جلیل اسلامی افزود: هم اکنون 16 باب مدرسه در نقاط مختلف شهرستان توسط خیران مدرسه ساز در حال ساخت است که نشان از همت این قشر برای توسعه فضاهای آموزشی دارد.
وی ادامه داد: در ابتدای سال تحصیلی جاری نیز 2 مدرسه خیرساز رحیمیمان اقدم و سلجی به عنوان خیران فرهنگی در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون نیز چندین نفر از خیران این شهرستان از جمله زینی، مهندس بهلولی و احمد رحمانی برای احداث مدارس جدید خیرساز در شهرستان اعلام آمادگی کرده اند.
وی با اشاره به بهره برداری از ساختمان آموزشی هنرستان رازی مراغه افزود: این طرح آموزشی با 360 مترمربع و مشارکت 500 میلیون تومانی خیرمدرسه ساز فرید ضیاالملکی و 300 میلیون تومانی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ساخته شده و به فضاهای آموزشی هنرستانی افزوده شده است.
وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری 18 مدرسه با خوابگاه های استاندارد و شبانه روزی در این شهرستان فعاللیت می کنند که برای خدمات رسانی به دانش آموزان روستایی و کم بضاعت نیازمند کمک خیران است.
هم اکنون بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.