به گزارش ایرنا، حمید اشتری روز پنجشنبه در آئین تجلیل از واحدهای نمونه تولیدی در آذربایجان شرقی با اشاره به تاریخچه شکل گیری این سازمان در کشورمان، اظهار داشت: سال 1341 عضو سازمان بین المللی استاندارد ( ایزو ) شدیم و اکنون یکی از 18 عضو مجمع اصلی این سازمان هستیم.
وی با بیان اینکه رتبه خوبی در دنیا و به خصوص منطقه در زمینه استاندارد داریم، خاطرنشان کرد: لگوی استاندارد ایران از اعتبار خاصی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه در پایان سال 1396 با تصویب قانون جدید، جایگاه سازمان ملی استاندارد تغییر یافت، گفت: اکنون شورای عالی استاندارد عالی ترین رکن تصمیم گیری و مرکب از تعدادی از اعضای هیات دولت است.
اشتری اظهارداشت: عضویت وزرا موجب وجاهت و جامعیت ویژه شورای عالی استاندارد شده است.
نماینده مردم شبستر و صوفیان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه در شرایط سخت جنگ اقتصادی، تبلیغاتی و رسانه ای باید از فعالان بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی قدردانی کرد، گفت: این واحدها با وجود ناملایمات، تحریم ها و سوء مدیریت ها محکم ایستاده اند.
معصومه آقاپور با اشاره به اینکه مجلس برای سازمان ملی استاندارد سنگ تمام گذاشته است، بر همسان سازی استانداردهای داخلی و رفع مشکلات صنایع غذایی به عنوان مزیت رقابتی استان تاکید کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه درصدد تصویب سندی برای همسان سازی استاندارد ایران با 70 کشور خارجی هستیم، گفت: به این ترتیب بستر صادرات تسهیل می شود.
وی تحول و بروز رسانی را لازمه استاندارد دانست و تاکید کرد: در قوانین استاندارد باید 6 ماه یکبار تجدید نظر شود.
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر هم با بیان اینکه مشکلات موجود در زمینه تولید موجب زمین گیر شدن بسیاری از توانمندی های واحدهای صنعتی شده است و مشکلات داخلی به تحریم های خارجی دامن می زند، گفت: مجلس درصدد رفع موانع و تسهیل فعالیت های اقتصادی است.
محمداسماعیل سعیدی با اعلام اینکه اصلاحیه قانون مالیات و نظام بانکداری هفته آینده در صحن مجلس مطرح می شود، ابراز امیدواری کرد واحدهای تولیدی با رفع موانع تولید با فراغ بال بیشتری فعالیت کنند.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز هم واحدهایی را که در شرایط سخت به فعالیت خود ادامه داده و اشتغال را حفظ کردند، شایسته تجلیل دانست.
صمد حسن زاده با بیان اینکه استاندارد، اعتماد عمومی را فراهم می کند، گفت: همه واحدهای تولیدی باید شرایط لازم را برای کسب استاندارد ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه در آموزه های دینی هم بر رعایت حقوق مصرف کننده سفارش شده است، گفت: برای بهبود جایگاه خود در زمینه صنعتی و خدماتی باید خود را با دنیا تطبیق دهیم.
مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی هم با اشاره به نقش استاندارد در ارتقای کیفیت تولید داخلی اظهار امیدواری کرد واحدهای تولیدی استان به کمک جهادگران عرصه تولید و تلاش مدیران کنترل کیفی در سال های آینده سهم بیشتری در جوایز استاندار ملی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در این آئین با یادی از مرحوم محمود شیروانی مدیر کل اسبق اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی و سیدرضا مقیمی اصل پدر صنعت آذربایجان، از 30 واحد تولیدی نمونه در استان و 2 واحد نمونه ملی در زمینه استاندارد تجلیل شد.
هر سال در تاریخ 14 اکتبر برابر با 22 مهر ، روز جهانی استاندارد را در سراسر جهان گرامی می دارند و در این روز از تلاش هزاران کارشناس همکار با سازمانهای IEC، ISO و ITU که استانداردهای بین المللی تشویقی را تدوین می کنند، تقدیر می شود.
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.