مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی گفت: توان تولیدی نیروگاه‌های حرارتی تبریز، بستان آباد و سهند بناب نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، امیدوایم این روند در سال های آتی نیز ادامه یابد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محسن طرز طلب  در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز با اشاره به وضعیت آذربایجان شرقی در شبکه تولید برق، اظهار کرد: در حال حاضر تراز تولید برق استان منفی نیست، ولی اگر با این وضعیت مصرف پیش رویم تا سال 1400 شاهد منفی شدن تراز خواهیم بود.
 
وی با بیان این‌که تا سال 1400 باید نیروگاه‌های حرارتی سهند بناب، هریس و ارس وارد مدار تولید شوند، ادامه داد: بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی هریس تا تابستان سال98  وارد مدار می شود که با بهره‌برداری از این نیروگاه، صنایع جدید در منطقه ایجاد و موجب جذب سرمایه‌گذاری و توسعه و رونق منطقه می‌شود.
 
وی با اشاره به این‌که اکنون با کمبود گاز در نیروگاه های سطح استان مواجه هستیم، تصریح کرد: امید است شرکت گاز و مسئولان استانی در رابطه با تامین گاز نیروگاه های استان اقدامات لازم را انجام دهند تا در این رابطه با مشکلی مواجه نشویم.
 
طرز طلب در رابطه با نیروگاه حرارتی سهند بناب، خاطرنشان کرد: پیشرفت این پروژه قابل قبول بوده و ظرفیت تولید مناسبی دارد، مقرر شده در جریان این بازدید بررسی‌های لازم انجام گیرد تا در صورت فراهم سازی تمهیدات، عملیات اجرایی این پروژه در ماه‌های آتی با حضور وزیر نیرو و مقامات استانی آغازمی شود.
     
وی همچنین در رابطه با نیروگاه سیکل ترکیبی ارس، گفت: سرمایه گذار این نیروگاه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، ولی هنوز مشکل گشایش ال.سی خط اعتبار این پروژه حل نشده است که باید در راستای مرتفع کردن این مشکلات نیز اقداماتی انجام گیرد.
 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.