به گزارش ایرنا، حمید شکری روز چهارشنبه در نشست شورای ترافیک مراغه افزود: متاسفانه آموزش و پرورش در زمینه اجرای طرح های ترافیکی از جمله اعطای مجوز برای مدارس در مناطق داخل شهری همکاری لازم را نمی کند.
وی ادامه داد: ساماندهی مدارس در مناطق پرتردد و پرترافیک شهری نیازمند همراهی تمامی دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش و شهرداری است.
شکری اضافه کرد: رعایت اصول و ضوابط ترافیکی توسط شهروندان و نیز مدارس می تواند در کاهش بارترافیک شهری در ساعات اوج تردد شهری موثر باشد.
وی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات موجود در برخی نقاط حادثه خیز گفت: ایجاد سازوکارهای عملی و موثر در کنار برنامه ریزی های مدون زمینه ساز رفع مشکلات در این حوزه و کاهش حوادث جاده ای و ترافیکی در این شهرستان می شود.
وی افزود: اصلاح نقاط حادثه خیز درون شهری با نصب سرعت گیرها، علائم راهنمایی و رانندگی و اصلاح هندسی توسط دستگاه های خدمات شهری از جمله شهرداری در این زمینه موثر خواهد بود.
شهردار مراغه نیز در این نشست گفت: باوجود برخی مشکلات در تامین قیر موردنیاز برای آسفالت معابر پرتردد شهری، مجموعه مدیریت شهری در اصلاح نقاط حادثه خیز شهری تلاش می کند.
احمدی افزود: تعریض پل های موجود درون شهری در دستور کار شهرداری بوده لیکن اصلاح و تعریض پل ارتباطی در میدان بسیج به دلیل ارائه ضوابط سخت گیرانه از سوی راه آهن با مشکل مواجه شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مراغه نیز با اشاره به تدوین و ارائه راهکارهای تخصصی در زمینه کاهش ترافیک شهری گفت: نحوه رنگ آمیزی و رنگ بکاررفته در خط کشی ها در جاده مراغه هشترود مناسب نبوده و نیازمند بازنگری است.
سرهنگ صادق زاده افزود: در زمینه ترافیک ایجاد شده در محل عبوری از زیر پل جهاد، به دلیل خطاها و عدم برنامه ریزی های صحیح، شاهد گره ترافیکی در این نقطه هستیم که با همکاری پلیس راهور و شهرداری این مشکل به زودی کاهش خواهد یافت.
رئیس اداره راه و حمل و نقل جاده ای نیز در این نشست گفت: ایجاد شانه های خاکی و جان پناه در برخی نقاط از جاده های برون شهری و روستایی از ابتدای سال تاکنون انجام شده و در برخی نقاط نیز ادامه دارد.
شریفی افزود: هم اکنون نیز مطالعه احداث زیرگذر سه راهی داش آتان انجام شده و در آستانه برگزاری مناقصه برای عملیات احداث این زیرگذر هستیم.
معاون برنامه ریزی آموزش و پرورش مراغه نیز با اشاره به وجود برخی مدارس غیرانتفاعی در نقاط پرتردد درون شهری گفت: وجود خلاهای قانونی در زمینه اعطای مجوز برای ایجاد مدارس در این نقط زمینه ساز بروز مشکلات ترافیکی شده است.
رضایی افزود: باوجود این خلاهای قانونی، فرم های قانونی برای متقاضیان ایجاد و احداث مدارس صادر می شود که در آن استعلام های لازم از سوی نظام مهندسی مورد تاکید قرار گرفته شده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.