رئیس اورژانس پیش بیمارستانی ومدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مرگ ۶۶۱ نفر بر اثر شدت سوانح رانندگی در شش ماه اول سال جاری در آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، دکتر فرزاد رحمانی با بیان این مطلب گفت: ۱۱ هزار و ۵۶۲ مصدوم حوادث رانندگی در این مدت توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل شده‌ و یک هزار و 9 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند.
وی اظهار کرد: در این مدت دو هزار و ۹۸۷ بیمار قلبی، یک هزار و ۴۳۸ بیمار سکته مغزی و یک هزار و ۴۲۷ بیمار تنفسی توسط اورژانس ۱۱۵ استان امدادرسانی شده‌اند.
وی در ادامه با بیان اینکه ۲۳۵ نفر به دلیل گاز گرفتگی با مونواکسید کربن، مسموم شده‌اند، افزود: سه نفر نیز به دلیل مسمومیت با مونواکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند.
رحمانی از انجام بیش از ۵۳ هزار ماموریت توسط اورژانس آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: کارشناسان این مرکز در شش ماه سال جاری به ۳۵ هزار و ۷۱۲ ماموریت تصادفی و غیر تصادفی اعزام شده‌اند. 
وی با بیان اینکه بیشترین اعزامی‌ها در سطح شهر تبریز انجام شده است، افزود: از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۳۹ ماموریت در شهرستان تبریز و ۸۱ هزار و ۶۷۸ ماموریت در سایر نقاط استان انجام شده است.
وی گفت: از ۱۱ هزار و ۷۳۱ ماموریت تصادفی انجام شده، پنج هزار و ۳۴۴ ماموریت تصادف در شهرستان تبریز و شش هزار و ۳۸۷ مورد ماموریت تصادفی در سایر شهرستان‌ها انجام شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.