غلامرضا میرزا زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نقش سرود در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس مهم بود، اظهار داشت: متاسفانه سال‌های زیادی است که بحث پرداختن به سرود کمرنگ شده است و ما باید در این جشنواره گروه‌های سرود را شناسایی کرده و نوجوانانی که تربیت یافته نظام هستند را پرورش بدهیم.
وی شناسایی گروه‌ها و هنرمندان شایسته به منظور ساماندهی، هدایت و به کارگیری آنان در زمینه‌های ارزشی و تلاش برای ایجاد جریان و انگیزه تولید آثار ماندگار و تربیت و تقویت نیروهای هنرمند با قابلیت برتر جهت حضور در عرصه فعالیت‌های بسیط فرهنگی را از اهداف مهم این جشنواره بیان کرد.
میرزازاده گفت: ایجاد جریانی مقاوم در تقابل با جبهه فرهنگی معارض از طریق پخش و اجرای آثار فاخر و ترسیم فضای کاری هنری در عرصه جنگ نرم با حمایت از ایده‌ها و استعدادهای خلاق و تاثیر گذار در حوزه موسیقی انقلاب است.
وی اضافه کرد: استکبار ستیزی و جهاد کبیر، حمایت از کالای ایرانی، جبهه مقاومت اسلامی و شهدای مدافع حرم، دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی اسلامی، مذهبی، آئینی و وحدت و همبستگی ملی مذهبی محورهای جشنواره سرود آذربایجان شرقی است.
میرزازاده با اشاره به اینکه جشنواره مزبور ویژه نوجوانان و جوانان پسر است، اظهار داشت: به گروه‌های منتخب و برگزیده اول تا سوم جوایز نفیس اهدا خواهد شد.
وی اعلام کرد: مهلت ارسال آثار تا 25 آبان ماه بوده و سوم آذرماه بخش رقابتی گروه‌های سرود آغاز می‌ شود و چهارم آذر اختتامیه همراه با اجراهای منتخب برگزار خواهد شد.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.