اولین جشنواره سرود بسیج، سوم و چهارم آذرماه سال‌جاری با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه عاشورا و سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، دبیر این جشنواره در جمع خبرنگاران با اشاره به محورهای این جشنواره، اظهار کرد: استکبار ستیزی و جهاد کبیر، حمایت از کالای ایرانی، جبهه مقاومت اسلامی و شهدای مدافع حرم، دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی اسلامی، مذهبی آئینی و وحدت و همبستگی ملی مذهبی از جمله محورهای مورد بررسی در این همایش است   غلامرضا میرزازاده اهداف این جشنواره را شناسایی گروه‌ها و هنرمندان شایسته به منظور ساماندهی هدایت و به کارگیری آنان در زمینه هنری ارزشی، تلاش برای ایجاد جریان و انگیزه تولید آثار ماندگار و تربیت و تقویت نیروهای هنرمند با قابلیت برتر، جهت حضور در عرصه فعالیت های بسیج فرهنگی عنوان کرد.
وی اضافه کرد: همچنین ایجاد جریانی مقاوم در تقابل با جبهه فرهنگی معارض از طریق پخش، اجرای آثار و ترسیم فضای کاری هنری در عرصه جنگ نرم و حمایت از ایده‌ها و استعدادهای خلاق و تاثیرگذار از دیگر اهداف این جشنواره است.
میرزاده با بیان این‌که این جشنواره در یک بخش گروهی به همراه تک خوان برگزار خواهد شد، افزود: فایل های ارسالی متقاضیان باید به صورت تصویری و بدون تدوین و صداگذاری شده و آهنگ های انتخابی باید از منابع «نغمه‌های عشق» آلبوم سرود بسیج و سرودهای تولید شده در راستای اهداف جشنواره باشد.
وی با بیان این‌که این جشنواره مختص جوانان و نوجوانان پسر است، افزود: از ۲۵ تیرماه پذیرش آثار متقاضیان آغاز شده و تا ۲۵  آبان ماه ادامه دارد.
وی نقش سرود را در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس موثر عنوان کرد و گفت: باتوجه به این‌که هنر موسیقی از لحاظ تکنیک پیشرفت چشمگیری داشته است؛ ولی نقش سرود کمرنگ شده و مردم از آن غافل شده‌اند.
میرزازاده ادامه داد: در این راستا، یکی از سیاست های سازمان بسیج هنرمندان استان احیا و تقویت گروه های سرود و استفاده از سرمایه های انقلاب است که این رویداد جهت احیای گروه‌های سرود می‌‌تواند بسیار موثر واقع شود.
همچنین دبیر اجرایی این جشنواره  در این جلسه گفت: تاکنون حدود ۱۵ گروه سرود از دانش آموزان پسر در این جشنواره شرکت کرده‌اند  که هفت گروه آن‌ها از تبریز، پنج گروه از مرند، یک گروه از مراغه، یک گروه از جلفا و یک گروه از هشترود هستند.
محمد ملکی اصل ادامه داد: همزمان با این جشنواره از دو اثر کلیپ «مستند شهید باکری با صدای استاد اسفندیار گره باغی»  و لوح صوتی به نام نوای عشق نیز رونمایی خواهد شد.
حامد - شب‌خیز مسئول سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان این‌که هدف اصلی این سازمان ایجاد جبهه فرهنگی و هنری است، گفت: برگزاری سومین جشنواره تئاتر بسیج استان در آبان ماه، رونمایی از تولیدات هنری هنرمندان، برگزاری اولین جشنواره ملی تایپوگرافی مرگ بر آمریکا و تولید کتاب‌های صوتی دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این سازمان است که مقرر شده تا پایان سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.