سردیس رزمنده شهید، حسن جنگجو توسط سازمان زیباسازی شهرداری تبریز در اول خیابان بیلانکوه نصب شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، نصب این سردیس همزمان با هفته دفاع مقدس و ایام گرامی داشت هشت سال دفاع مقدس در ابتدای محله بیلانکوه، نزدیک به محل زندگی وی صورت گرفت.
این شهید والامقام در یک خانواده مذهبی در تبریز بدنیا آمد و دوران کودکی را در محیط ساده خانواده سپری کرد . با آغاز جنگ تحمیلی او و چند تن از دوستانش عازم دزفول شدند و بعد از طی دوره آموزشی، مسؤولان مربوطه به علت کوچک بودن جثه و قد وی از اعزام او به خط مقدم جبهه خودداری کردند، ولی او  با اصرار بسیار وارد گروه شهید چمران شد.
بین او و شهید چمران علاقه‌ای متقابل وجود داشت. در موقع شهادت شهید چمران در مرخصی بود که به محض شنیدن این خبر مجددا به جبهه برگشت. تنها پیامش به خانواده اطاعت از امام امت و ولایت فقیه و حضور در تمام صحنه‌ها بود.
حسن در عملیات «فتح‌المبین» و«مسلم بن عقیل» شرکت فعال داشت و در عملیات «مسلم بن عقیل» از ناحیه صورت و در عملیات «والفجر 4 »از ناحیه پا و برخی قسمت‌های بدن شدیدا زخمی شده بود و هنوز کاملا بهبود نیافته بود که عازم جبهه شد.
در آخرین وداعش به خانواده گفت:«این بار شهید خواهم شد.» و خداحافظی کرد و رفت و در عملیات پیروزمندانه خیبر شرکت کرد و همچنان که گفته بود بنا به اظهار همسنگران خود پا برهنه در جزایر مجنون گام نهاد و جنگید و به ندای سرور شهیدان، امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) لبیک گفت و از جام شهادت سیراب شد.
اثر حاضر به پاس رشادت های آن شهید والامقام توسط هنرمند مجسمه ساز کشورمان آقای رامین احمدی و به همت شهرداری تبریز در نزدیکی محل سکونت وی ساخته و نصب شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.