رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: تبریز، هشتمین قرن آموزش عالی را سپری می‌کند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد حسین صومی در مراسم اسقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه طبق شواهد تاریخی و مطالعات انجام شده، تفکر تعالی خواهی از همان ابتدا در تبریز وجود داشته است، گفت: ایلخانیان با حمله به ایران سبب کشتارهای زیادی شدند، اما با رسیدن به تبریز، دانشگاهی تاسیس کردند که به هفت زبان زنده دنیا در آن تدریس می‌شد.
وی اضافه کرد: بعد از دارلفنون، اولین رشته پرستاری در ارومیه ایجاد و سپس به تبریز منتقل شده و اولین فارغ التحصیلان رشته پرستاری حدود یک قرن پیش از تبریز فارغ‌التحصیل شدند.
وی عنوان کرد: دانشجویان جدیدالورود، میزبان اصلی و کسانی هستند که در آینده دانشگاه را اداره خواهند کرد.
صومی با تاکید بر ضرورت مطالعه تاریخ افزود: با مطالعه و نگاهی به تاریخ کشورمان خواهیم دید که اگر کسانی نبودند که در هشت سال دفاع مقدس، ایثار کنند، اکنون ما و شما دانشجویان اینجا نبودیم.
وی اظهار کرد: کشور قبل از انقلاب چندان پیشرفت نکرده و خیلی عقب مانده‌تر از جوامع هم تراز خود بود و همانگونه که ترامپ سایه خود را بر کشور بن سلمان انداخته است، آمریکایی‌ها بر کشور ما حکومت می‌کردند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که پذیرفته شدگان در دانشگاه علوم پزشکی، استعدادهای درخشان جامعه بوده و امید است استعداد خود را در راستای نخبه‌پروری به کار گیرند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز از جایگاه علمی خوبی در رتبه‌بندی‌های مختلف برخوردار بوده و تلاش‌ها در راستای ارتقاء روز افزون این دانشگاه است.
وی در پایان خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: در شرایطی که همه تلاش می‌کنند ما را ناامید کنند، ناامید نشوید و برای ساختن آینده‌ای بهتر برای خود و جامعه تلاش کنید.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم تاکید کرد: وظیفه اصلی دفتر نهاد نمایندگی رهبری، عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در تمامی حوزه‌ها است.
 حجت‌الاسلام یوسف خیری  با اشاره به برخی وظایف دفتر نهاد رهبری گفت: مسئولیت پشتیبانی فکری و فرهنگی، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی سیاسی و گروه معارف، پاسخ به شبهات دانشجویان و برگزاری مراسم ازدواج‌ دانشجویی بر عهده نهاد رهبری در دانشگاه است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه معنوی‌ترین‌ و متدین‌ترین قشر، دانشجویان هستند، وظیفه برگزاری زیارت عتبات عالیات، مراسم اعتکاف، نمازهای جماعت و برگزاری اردوهای دانشجویی از دیگر وظایف نهاد نمایندگی رهبری به شمار می‌آید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ارایه مشاوره‌های مذهبی عقیدتی، دیدار با مقام معظم رهبری، آموزش‌های مجازی، برگزاری کلاس‌های حلقه‌های معرفت، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری مسابقات کتابخوانی و اردوهای جهادی از سایر وظایف نهاد بوده و در این نهاد به عنوان یک ملجا و پناهگاه همیشه به روی دانشجویان باز است.
گفتنی است؛ آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی تبریز، صبح روز دوشنبه (شانزدهم مهر) در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.
لازم به ذکر است، در حاشیه این مراسم، غرفه‌های مختلفی برپا شده و از دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در برنامه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و ... ثبت نام به عمل آمد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.