مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان، برای ارتقای صنعت گردشگری برنامه های مدون و منظمی را در دستور کار خویش قرار داده است.       
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در جلسه کارگروه گردشگری هشترود خاطر نشان کرد: تا به حال 124 نفر در کل استان موفق به اخذ مجوز بوم گردی شده اند اما متاسفانه سهم هشترود از این مجوزها بسیار پایین است.     
وی افزود: سیاست دولت، استفاده از تمامی  پتانسیل های منطقه برای جذب گردشگر و خدمات دهی توسط بخش خصوصی است.       
فرماندار هشترود نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: از تاثیرات اقتصادی گردشگری می توان به بهبود وضعیت و معیشت مردم اشاره کرد.      
امین امینیان یاد آورشد: به خاطر شناساندن پتانسیل های گردشگری منطقه به سایر هم وطنان، در فروردین ماه سال آینده یک دوره جشنواره کشوری ماهیگیری در مجموعه سد سهند هشترود برگزار خواهد شد.    
وی اظهارکرد: از اهداف برگزاری این جشنواره، استفاده بیشتر از ماهی در غذاهای روزانه، تبدیل هشترود به منطقه ویژه فروش ماهی پرورشی و تبلیغ منطقه تاریخی و تفریحی هشترود هست. 
رئیس اداره میراث فرهنگی هشترود نیز در این جلسه گفت: پرونده قلعه ضهاک هشترود که یک اثر بی نظیر ارگانیک است بعد از تکمیل شدن مجموعه رفاهی،  برای ثبت جهانی به سازمان یونسکو فرستاده خواهد شد.    
جعفر سعیدی گفت: درجشنواره ماهیگیری هشترود که به مدت دو روز در هشترود برگزار خواهد شد از غار آغ بلاغ، بقعه بایزید بسطامی، قلعه ذهاک، جاده سلامت و چندین اثر تاریخی هشترود باز دید خواهد شد.    
وی ادامه داد: برای راحت تر شدن گردشگرانی که به هشترود سفر می کنند کارگروه راهنما، جهت استقرار در اتوبان پیامبر اعظم، ایجاد می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.