استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که وجوه اداره شده استان باید به واردات کالاهای مورد نیاز تخصیص یابدگفت: برای تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید، باید کمک و منابع مالی موردنیاز واردکنندگان با سود پایین‌تر تامین شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در چهل و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی اظهار کرد: بخش خصوصی و تولیدکنندگان توانمند می‌توانند در این برهه زمانی برای واردات نیازهای واقعی استان اقدام کنند و از تسهیلات اعطایی بهره‌مند شوند.
وی بیان کرد: با توجه به این‌که میزان صادرات نسبت به واردات بیشتر شده است باید تعرفه‌های واردات کاهش یابد.
خدابخش با تاکید بر مدیریت قیمت‌ها و صادرات، تعیین نرخ ارز صادراتی بر مبنای عدد واقعی و اصلاح پیمان‌سپاری ارزی، ادامه داد: با این اقدام‌ها می‌توان به حفظ اشتغال و تامین مواد اولیه مورد نیاز استان کمک کرد.
وی با اشاره به مسائل اخیر مربوط به حوزه حمل و نقل، گفت: در روزهای عادی سه هزار و 500 کامیون برای جابه‌جایی کالا ثبت‌نام می‌کرد و هم‌اکنون این رقم به حدود 4 هزار مورد رسیده و فضاسازی برخی رسانه‌های معاند مبنی بر محدودیت بارگیری و اعتصاب کامیون‌داران واقعیت ندارد.
استاندار آذربایجان شرقی مشکل کامیون‌داران را نبود لاستیک و گرانی لوازم یدکی اعلام و یادآوری کرد: هم‌اکنون لاستیک مورد نیاز آنها در حال توزیع است و هیچ‌گونه ناامنی در جاده‌ها وجود ندارد.
خدابخش افزود: پیوستن به پویش جابه‌جا نکردن بار، اقدامی سیاسی و بر خلاف امنیت ملی است و با این افراد برخورد می‌شود، ولی اعتراض در چارچوب حقوق شهروندی و قوانین مشکلی ندارد.
وی گفت: تعدادی از طرح‌های نیمه‌تمام و مهم استان ازجمله آزادراه‌های تبریز- مرند، تبریز- سهند و مراغه هشترود و بیمارستان هزار تخت‌خوابی نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.
در این نشست موانع اجرایی تبصره 16 قانون بودجه سال 97، اجرای مصوبات مرتبط با حوزه فرش دستباف استان، پیش‌‏نویس آیین‌نامه پیشنهادی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، پیشنهادهای کمیته عمران شورای گفت‌وگوی استان در خصوص مشکلات انبوه‌سازان مسکن و ساختمان در فرآیند اخذ خدمات از شرکت‌های خدمت‌رسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.