در اولین جلسه‌ی کلینیک مشاوره اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی که با حضور جمعی از دانشجویان رشته‌ی کسب و کار برگزار شد، "مشاوره‌های کارآفرینی از طریق بازار سرمایه" توسط سیداحمد شکوری، دارنده‌ی دکترای حرفه‌ای کسب و کار ارائه شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در حاشیه برگزاری این جلسه، به اهمیت توسعه کارآفرینی در جامعه اشاره کرد و افزود: هدف از راه‌اندازی این کلینیک، ارائه‌ی مشاوره‌های لازم در راستای کارآفرینی است.
فرزان قالیچی با تاکید بر این‌که دانشگاه علمی کاربردی خود را موظف می‌داند تا دانشجویانی کارآفرین تربیت کند، گفت: امید است فعالیت‌های کلینیک مشاوره و کارآفرینی در دانشگاه و استان نتایج خوبی داشته باشد.
وی در پایان بر پیگیری فعالیت‌ها در راستای تربیت نیروی انسانی کارآفرین تاکید کرد.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز در این جلسه گفت: کلینیک مشاوره اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ماه گذشته با حضور دکتر امید(رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور) و با هدف ارائه‌ی مشاوره در حوزه "اشتغال و توسعه کارافرینی" افتتاح شد.
میرنریمان یوزباشی با بیان این‌که در اولین جلسه‌ی این کلینیک، مشاوره‌های لازم در خصوص "کارآفرینی از طریق بازار بورس" ارائه می‌شود، تاکید کرد: هدف ما تربیت دانشجویانی است که بعد از فارغ التحصیلی بتوانند کارآفرین باشند.
وی با تاکید بر این‌که دانشگاه جامع علمی کاربردی استان این فعالیت‌ها را پیگیری می‌کند تا بتواند سهم خود را در حوزه کارآفرینی پوشش دهد، خاطرنشان کرد: جلسات بعدی این کلینیک نیز در حوزه‌های مختلف کسب و کار و کارآفرینی مرتبا برگزار خواهد شد.
در ادامه دکتر سیداحمد شکوری، "مدرس دانشگاه و دارنده دکترای حرفه‌ای کسب و کار" به ارائه‌ی مطالبی در حوزه سرمایه‌گذاری در "بازار بورس" پرداخت.
وی راه‌اندازی کلینیک مشاوره اشتغال و توسعه کارآفرینی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی استان را اقدامی خوب و ضروری دانست و افزود: مدت‌ها بود که جای خالی چنین اتاقی در استان احساس می‌شد؛ اولین جلسه این کلینیک مربوط به ارائه‌ی مشاوره در حوزه بازار سرمایه است.
وی بیان کرد: التهابات و نوسانات قیمت ارز و سکه در بازار که خوشبختانه چند روزی است تحت کنترل قرار گرفته، باعث شده که بازار یک مقدار از وضعیت متعادل خود خارج شود به همین جهت مشاوره‌های لازم در زمینه سرمایه گذاری در بازار بورس برای تنی چند از دانشجویان حوزه کسب و کار ارایه می‌شود.
شکوری ورود بدون مطالعه و بدون آموزش به بازار بورس را کار پر ریسکی دانست و افزود: اگر افراد با مطالعه و آموزش در این حوزه ورود کنند، شغل و درآمد خوبی کسب خواهند کرد.
وی با معرفی یک سری سهام‌های پربازده به دانشجویان حاضر در جلسه افزود: نیاز است که خود دانشجویان نیز از طریق سامانه کدال صورت وضعیت، تحلیل و تجزیه مالی، میزان سوددهی و تعدیل‌های این شرکت‌ها را ملاحظه کنند.
این استاد دانشگاه بازار سرمایه را در صورت "ورود با آموزش و مطالعه" بازار پربازده‌ی دانست و افزود: البته در چند روزه اخیر شاخص سهام نیز رشد خوبی کرده و به طور یقین، بهتر از این نیز خواهد شد.
وی در ادامه از راه‌اندازی اولین مرکز تخصصی بورس شمالغرب کشور در تبریز خبر داد و افزود: این مرکز را به اتفاق چند تن از اساتید برجسته استان تحت عنوان "موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه" زیر نظر کمیته راهبری بازار سرمایه در تبریز تاسیس کرده‌ایم که دارنده‌ی مجوز رسمی از سازمان فنی حرفه‌ای کشور و سازمان بورس و اوراق بهادار است.
وی با تاکید بر این‌که همه روزه دوره‌های تحلیل تکنیکال و دوره‌های بنیادی و فاندامنتال در این مرکز برگزار می‌شود، متذکر شد: افرادی که علاقه‌مند به دریافت آموزش در این رابطه هستند می‌توانند از این کلاس‌ها استفاده کرده و در پایان نیز در حوزه تحلیل تکنیکال و بنیادی گواهی‌نامه مورد تایید سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان بورس و اوراق بهادار را دریافت کنند.
شکوری با بیان این‌که تاکنون ۲۰۰ نفر در این مرکز آموزش دیده‌اند که اکنون در بازار بورس خرید و فروش می‌کنند، گفت: ارائه‌ی آموزش در رابطه با آخرین نرم افزارهای بازار سرمایه، بررسی نقاط ورود و خروج سهم‌ها، تحلیل‌های بنیادی و... توسط دکتر برادارن که دارنده‌ی دکترای مالی و از اساتید برجسته این حوزه است، از جمله فعالیت‌های این مرکز است.
وی تشریح کرد: در این مرکز، علاوه بر ارائه‌ی آموزش‌های لازم، سهم‌های پربازده نیز شناسایی و معرفی می‌شود.
وی ضمن قدردانی از دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به جهت توجه به حوزه "کارآفرینی در بازار سرمایه" تاکید کرد: امید است کسانی که از بازار سرمایه غافل هستند نیز در این رابطه پیش‌قدم شده و بتوانند بصورت میان‌مدت و بلندمدت در این بازار، سرمایه‌گذاری کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.