عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری خطاب به روسا و سرپرستان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور بر شناسایی مناسبت‌های برجسته استانی تاکید کرد و گفت: باید از فراموش شدن تاریخ انقلاب نگران بود؛ از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انتظار می‌رود که پروژه مهم "تدوین تاریخ چهل ساله انقلاب" را دنبال کند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله سید احمد خاتمی در دومین روز از همایش روسا و سرپرستان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور با تاکید بر پر کردن خلاهای تبلیغی، اظهار کرد: مدیران شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خود را تنها در قالب مسئولیت‌های اداری نبینند بلکه باید تلاش کرده و خلاهای تبلیغی را پر کنند.
وی با بیان این‌که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جزیی از بدنه‌ی تبلیغی استان بوده و انتظار داریم که خلاها تبلیغی را پر کنند، خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تشکیلاتی است که با آیات "ذَکِّرْهُمْ بِأَیامِ اللَّهِ... و یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ..." سروکار دارد.
وی وجود آیت‌الله جنتی در راس شورای هماهنگی تبلیغات را سرمایه‌ای ارزشمند و مایه مباهات دانست و افزود: آیت‌الله جنتی از جمله فقهایی است که شور و علاقه خود به امام راحل را بدون هیچ کم و کاستی نسبت به مقام معظم رهبری دارد و به جرات می‌توان گفت که بیش از همه اعضای جوان‌تر‌ مجلس خبرگان پای کار است.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیش رو بودن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، با تاکید بر این‌که چهل سالگی سن پختگی است، خاطرنشان کرد: عبرت گرفتن از حوادث انقلاب، بیان تجربیات موفق، فعال کردن صدا و سیما از جمله مواردی است که باید بدان‌ها توجه کنیم.
وی تبیین جنایات رژیم پهلوی در عرصه‌های مختلف و به ویژه حوزه اقتصادی به نسل جوان را از جمله موارد بااهمیت دانست و خاطرنشان کرد: خاندان پهلوی واقعا بردند و غارت کردند و بهترین سخنان در این حوزه حرف‌های خودشان و مسئولان رژیم پهلوی است که در کتابی تحت عنوان "رژیم پهلوی از زبان مسئولان رژیم پهلوی" در سه جلد مطرح شده است. 
آیت‌الله خاتمی با اشاره به این‌که تاریخ قبل از انقلاب اسلامی ایران به اشباع نوشته شده اما تاریخ بعد از انقلاب آنگونه که باید نوشته نشده است، یادآور شد: از جریان بنی صدر، لیبرال تا بازرگان کتاب‌هایی نوشته شده اما باید تاریخ بعد از انقلاب بطور گسترده و کلان به نسل جدید منتقل شود.
وی با بیان این‌که جریان فتنه هنوز به ده سال نرسیده و مطالب فراوانی دارد که تبیین نشده است، خاطرنشان کرد: اگر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بستر را برای حضور و فعالیت حزب الهی‌ها فراهم نکند، دیگران وارد صحنه شده و تحریف‌گونه می‌نویسند.
وی با تاکید بر این‌که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جمعی را برای تدوین تاریخ چهل ساله انقلاب تشکیل دهد، افزود: نه تنها شهرهای بخصوص، بلکه شهرهای مختلف کشورمان در این رابطه اهمیت دارند همانگونه که ورامین کانون جریانات انقلاب است.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر تدوین کتاب‌هایی در رابطه با اغتشاشات سال گذشته گفت: تا عمر پیرمردها به پایان نرسیده است، آنان را دریابید و دانسته‌هایشان را مکتوب کنید.
وی در ادامه با تاکید بر وجود یک هیات علمی متشکل از روانشناس و جامعه شناس در ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: این هیات علمی باید نیازسنجی کرده و در تبیین مطالب، بازخورد جامعه را مدنظر قرار دهند.
وی با تاکید بر تبیین برکات انقلاب اسلامی طبق بیان امام راحل و مقام معظم رهبری گفت: تاکید دارم که از زبان امام راحل و مقام معظم رهبری برکات انقلاب تیتربندی شده و در اختیار مبلغین ستاد چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار گیرد.
آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر تقویت انگیزه در بین مسئولان، تاکید کرد: این موضوع با دستور العمل جواب نداده و نمی‌دهد؛ باید از راه دوستی وارد شده و در مسئولان انگیزه به وجود آورید.
وی با تاکید بر این‌که شورای هماهنگی "انقلابی" می‌تواند کار را پیش ببرد، گفت: شورای هماهنگی انقلابی، سخنرانان انقلابی برای مراسمات دعوت می‌کند؛ شورای هماهنگی انقلابی، شورایی است که واقعا عاشق کار باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.