محمد اشجعی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی، با نفوذ و فعالیت این سامانه کاهش محسوس دما و شرایط ناپایداری جوی در استان حاکم می شود.
وی اظهار داشت: شرایط ناپایدار جوی موجب وزش باد شدید، ابرناکی، بارش باران به شکل رگبار و غرش آذرخش و در ارسباران مه گرفتگی و کاهش محسوس دما می شود.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: شدت فعالیت سامانه در نواحی شرقی و شمالی استان بیشتر بوده و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی پیش بینی می شود.
اشجعی با بیان اینکه با توجه به کاهش محسوس دما، احتمال بارش برف در ارتفاعات نواحی سردسیر دور از انتظار نیست، ادامه داد: مردم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی در پی وزش باد شدید، بارش رگباری باران و کاهش محسوس دما اقدام های لازم را به عمل بیاورند.
وی گفت: هم اکنون مراغه و کلیبر به ترتیب با 30 و 21 درجه سانتی گراد گرم ترین و خنک ترین شهرهای استان بوده و دمای کنونی تبریز 28 درجه سانتی گراد است.
آذربایجان‌شرقی، منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به‌ طور کلی سرد و خشک است ولی به‌ علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند درغرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره‌داغ درشمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال‌شرق استان قرار دارد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.