دکتر سیدرضا ثقلینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 2 هزار و 400 دکتر دامپزشک و سایر رده های مختلف این رشته در استان فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون 200 نفر دامپزشک در رسته های مسئول فنی بهداشتی و 83 نفر در سایر رده های دامپزشکی بعنوان دستیار مسول فنی، 144 داروخانه ، 186 کلینیک ، 15 آزمایشگاه و 80 مرکز مایه کوبی فعال هستند.
ثقلینی یکی از راهکارهای اساسی برای رفع مشکل اشتغال دامپزشکی را کاهش تصدی گری بخش دولتی در فعالیت های این بخش عنوان کرد.
وی گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم این است که با وجود افزایش تعداد دانشجو در رشته دامپزشکی، فاصله مراکز آموزشی با بخش های اجرایی و پاسخ به نیاز جامعه فاصله زیادی ایجاد شده است.
رییس شورای نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی افزود: ضروری است ضمن متناسب سازی تعداد پذیرش دانشجو با نیاز کشور همراهی آن با بخش های اجرایی بیشتر شود.
وی ادامه داد: این مهم با توجه به تغییرات در صنعت دام و طیور و شیوه های کاربردی کنترل بیماری های مشترک انسان و دام، بیش از پیش احساس می شود.
ثقلینی یادآور شد: به دلیل برخی مشکلات ساختاری که در زمینه فعالیت رشته دامپزشکی وجود دارد، با وجود تلاش های انجام شده توسعه همه جانبه این رشته انجام نشده است.
وی با اشاره به موضوع انتقال سازمان دامپزشکی از زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی، گفت: طرح چنین مباحثی آن هم بدون انجام کارشناسی های لازم انگیزه فعالان این رشته را از بین می برد.
رییس شورای نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به به برگزاری چهارمین دوره انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام دامپزشکی همزمان با سراسر کشور، گفت: در آئین‌نامه جدید تعداد اعضای شورای نظام دامپزشکی استان 9 نفر به عنوان عضو اصلی تعیین شده است.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.