شورای شهر تبریز بعد از سه هفته تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایلنا، جلسه شورای شهر تبریز پس از سه‌ هفته تعطیلی برگزار شد. در این جلسه بررسی 2فقره‌نامه فرمانداری در خصوص جلسات 73 و 75 که یکی در مورد ورزش قهرمانی و دیگری هم درباره نحوه اساسنامه سازمان‌های وابسته به شهرداری است در دستور کار شورا قرار گرفته شد.

در بخش دیگر، افزایش 12 درصدی کرایه سرویس های مدارس کلان شهر تبریز در دستور کار و موافقت اکثریت اعضا قرار گرفت.

تنش در جلسه شورای شهر تبریز

 درباره نحوه ترکیب کمیسیون فرهنگی شورا، جلسه شورا ملتهب شد.مسئله از آنجا شروع شد که اکبرنژاد، در خصوص عضویت تعدادی از اعضا در کمیسیون ها ایراد گرفت و گفت: اگر هر شخص در سه کمیسیون عضو باشند باید از این امر منصرف شوند.

او عضویت مسعودی ریحان در 2 کمیسیون شورا و ریاست شورای استان را بهانه‌ای برای دور ساختن ریحان از عضویت در کمیسیون فرهنگی دانست و جلسه به هم خورد.

دبیری نیز به این وضیعت اعتراض کرد

مسعودی‌ریحان گفت: آقای اکبرنژاد اگر می‌خواهید فرد خاصی را عضو کمیسیون فرهنگی کنید بگویید تا خودم را کنار بکشم! من فردِ فرهنگی نیستم؟ رئیس دانشگاه و معلم نبودم که حالا می‌خواهید من را از کمیسیون فرهنگی کنار بگذارید؟

محمدزاده هم گفت : آقای اکبرنژاد آیا می‌توانید نام دو شاعر آذربایجان یا کتاب فرهنگی را نام ببرید که می‌خواهید عضو کمیسیون فرهنگی شوید؟ شما دکتر فیزیوتراپ هستید برای چه می‌خواهید عضو کمیسیون فرهنگی شوید؟

انتقاد شدید فریدون بابایی

فریدون بابایی دیگر عضو شورا نیز گفت: چرا برخی از اعضا می روند و پیش برخی از مسئولان دیگر، می خواهند مشکل شورا را حل کنند. می روند و می گویند فلان مشکل است و طوری کمک کنید که ما به فلان جا ورود کنیم. آقای رئیس شورا! میزان حق الجلسات ماده 77 را شخصا بررسی کنید.

وی در دفاع از عملکرد شهردار نیز گفت: شهردار تبریز که در این وضعیت اقتصادی، توانسته است این کلانشهر را اداره نماید واقعا شاهکار کرده است. تا زمانی که شهردار تبریز گام خود را از محدوده قانون و اسلام خارج نکرده از وی دفاع قاطع خواهم کرد.

در ادامه جلسه،طرح کمیسیون خدمات شهری شورا در خصوص بخشودگی بدهی 68 میلیون تومانی بدهی بیمارستان رازی تبریز از بابت عوارض پسماند این مرکز درمانی در صحن علنی شورا مطرح شد.

اعضای شورای شهر مقرر کردند به دلیل "طرح" بودن آن باید به "لایحه" تبدیل شده و به صحن بازگردد که موافقت اکثریت اعضا را نیز در بر دارد.

و طبق برنامه قبلی، قرار بود انتخابات کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز در جلسه امروز برگزار شود که به دلیل تشنج در جلسه، با رای 7 عضو از شورا مقرر شد در یک جلسه غیر علنی اعضای این کمیسیون انتخاب شوند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.