محمد کلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: در این مدت از مجموع 367 پرونده حقوقی مددجویان، 270 پرونده حقوقی حل و فصل شده و 97 پرونده نیز در محاکم قضایی در حال پیگیری و بررسی است.
وی ادامه داد: 31 میز خدمت حقوقی باهدف تسهیل ارائه خدمات حقوقی و ارتقای سطح آگاهی مددجویان ایجاد شده و مشکلات حقوقی، عدم توانائی برای احقاق حق و پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت از دلایل تشکیل آن است.
کلامی با اشاره به اینکه 742 مورد خدمت حقوقی به مددجویان توسط وکلای نیکوکار و اداره حقوقی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی انجام شده است، گفت: در 6 ماهه نخست امسال 44 مورد پرونده حقوقی مددجویان تحت حمایت این نهاد به صدور رای در دادگاه و اجرای حکم منجر شده است.
وی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال 379 مشاوره حقوقی به مددجویان ارائه شده است، بیان کرد: از این تعداد 319 مورد مشاوره حقوقی توسط وکلای خیر و بقیه توسط اداره حقوقی کمیته امداد استان انجام شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی با یادآوری تفاهم نامه این نهاد با کانون سردفتران و دفتریاران استان، گفت: طبق این تفاهم نامه تنظیم هر نوع سند برای مددجویان در دفاتر اسناد رسمی با 50 درصد تخفیف انجام می شود.
وی همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه این نهاد با کانون وکلای دادگستری و سازمان بسیج حقوقدانان استان افزود: طبق این تفاهم‌نامه‌ها ارائه مشاوره حقوقی در کلیه موضوعات حقوقی، جزائی و خانواده به مددجویان تحت حمایت این نهاد در یک روز از هفته و به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.