شهردار کلانشهر تبریز گفت: طی شش ماه نخست سال گذشته، ۵۰ مورد حادثه در کلانشهر تبریز رخ داده بود که امسال به ۲۰ مورد رسیده است.
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر، ظهر امروز در آیین بهره برداری از سالن‌های چندمنظوره "حوزه مدیریت و آموزش شهروندی در حوادث غیرمترقبه" سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز اظهار کرد: کاهش میزان حوادث شهری در سایه سرمایه گذاری کلان و نیز توجه به بحث آموزش‌های شهروندی رخ داده است.
وی ادامه داد: برخی مدیران به دنبال پروژه‌هایی می‌روند که صرفا نتیجه آن دیده شود، از این رو مباحثی مانند ایجاد زیرساخت و آموزش‌های شهروندی به عنوان یکی از پایه‌های اصلی مدیریت شهری کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به این که تاکنون هشت کانال مهار سیلاب در تبریز احداث شده و پروژه‌های مشابه دیگر نیز درحال احداث است، گفت: میزان وقوع آبگرفتگی و سیلاب با وجود بارش‌های زیاد، بسیار کمتر شده است.
شهردار کلانشهر تبریز بیان کرد: بر اساس اعلام مراجع رسمی، تعداد یک هزار شهرداری کشور ورشکسته و در انجام فعالیت‌های عمرانی و خدماتی با مشکلاتی مواجه شده است، اما خدمات و پروژه‌های شهرداری تبریز بدون وقفه در حال انجام است.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته آتش نشانی و ایمنی اظهار کرد: آتش نشانان در راه آسایش، رفاه و ایمنی مردم بدون منت قدم برمی‌دارند و باید از زحمات آنان قدردانی شود.
وی با بیان این که نخستین آتش نشانی تاریخ کشور در کلانشهر تبریز افتتاح شده و باید در همه حوزه‌ها اول باشد، افزود: تلاش می‌شود سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در حوزه منابع انسانی و همچنین تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری در رتبه نخست کشور قرار گیرد.
شهردار تبریز بر ضرورت سرمایه گذاری در بحث آموزش و تجهیزات تأکید کرد و گفت: با وجود مشکلات اقتصادی جامعه، در بودجه ۹۷ بیشترین اعتبار برای سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز پیش بینی شده است که بر این اساس تاکنون دو ایستگاه آتش نشانی افتتاح و یک ایستگاه دیگر پس از تجهیز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
وی عنوان کرد: با افتتاح ایستگاه‌های جدید، تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی کلانشهر تبریز به ۲۳ ایستگاه افزایش می‌یابد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.