به گزارش ایرنا، امین امینیان روز پنجشنبه در شورای ساماندهی سالمندان و مناسب سازی محیط برای معلولین، علت این امر را کاهش نرخ باروری و افزایش مهاجرت جمعیت جوان عنوان کرد.
وی افزود: طبق آمار رسمی در سال های 90 تا 95 میزان سالمندان از 6.5 درصد به 11 درصد افزایش پیدا کرده این درحالی است که درصد جمعیت جوان از 21.5 در با 14.9 درصد کاهش یافته که این کاهش به دلیل نبود شغل و مهاجرت جوانان اتفاق افتاده و نگران کننده است.
وی همچنین به مناسب سازی محیط برای معلولان اشاره کرد و گفت: اقداماتی در گذشته در این خصوص صورت گرفته و عموما به صورت نیمه کاره رها شده که لازم است نهادهای مسئول نسبت به برطرف کردن مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند.
وی ز کمیته های فنی، سازمان نظام مهندسی و سایر حوزه های مرتبط خواست برای مناسب سازی محیط ویژه معلولین و جانبازان اقدامات لازم را انجام دهند و در صورت عدم رعایت مقررات از طرف پیمانکاران اجازه ادامه کار به آن ها داده نشود.
امینیان همچنین از راه اندازی کانون بنیاد فرزانگان در هشترود در آینده نزدیک خبر داد.
شهرستان هشترود با وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربع و حدود 57 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.