یک هنرمند نقاش و مجموعه‌دار آثار نقاشی برپایی اکسپوی آثار هنری در تبریز را حرکت بسیار مثبتی دانست و گفت: تداوم این روند نتایج خوبی را به ارمغان خواهد آورد؛ این‌گونه فضاها هنرمندن را به حرکت‌ آورده و انگیزه‌ای مضاعف هدیه می‌کند.
جلیل مکبر در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اهمیت فرو‌ش آثار هنری و فراهم کردن شرایط برای توسعه‌ی بیزینس آثار هنری، گفت: فروش آثار هنری در زندگی هنرمندان تاثیر مثبتی می‌گذارد و برگزاری نمایشگاه‌های فروش آثار هنری نیز گامی در راستای شناخت بیشتر مردم با هنر بوده و می‌تواند تاثیر بسزایی در رونق اقتصاد هنر باشد.
وی با بیان این‌که متاسفانه در جامعه ما چنین شرایطی کمتر فراهم شده است، افزود: گالری‌دارها چنین اقدامی را انجام می‌دهند اما باید فضای جامعه برای خرید آثار هنری آمادگی‌های لازم را پیدا کرده و ادارات نیز خرید آثار هنری را در برنامه خود قرار دهند.
وی با تاکید بر این‌که هنرمندان آثار فاخر و ارزشمند خلق کنند، افزود: در راستای توسعه اقتصاد هنر در جامعه و رونق‌دهی به بازار خرید و فروش آثار هنری، هنرمند باید جدا از مادیات تمامی فکر و ذکر خود را در خلق هنر و اثر هنری ارزشمند معطوف کند و سپس قیمت‌گذاری مناسبی را بر روی آثار خود اعمال کند، چرا که هر اثر هنری قیمت خاص خود را دارد.
وی در پایان تاکید کرد: از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز قدردانی می‌کنم، چرا که در سه سال اخیر میدان را برای فعالیت فراهم کرده است.
استاد جلیل مکبر متولد 1323 بوده و بیش از 60 سال است که در رشته‌ی "نقاشی" هنرنمایی می‌کند؛ وی مجموعه‌دار آثار نقاشی نیز بوده و آثار مختلفی از هنرمندان در مجموعه‌ی خود دارد.
گفتنی است، سومین دوره آرت اکسپوی تبریز (فروش آثار هنری) توسط موسسه شمس تبریزی و با مشارکت مجتمع تجاری و تفریحی لاله پارک، شهرداری تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رشته‌های "نقاشی، مجسمه، خوشنویسی و عکس" از 24 الی 28 آبان ماه سال‌جاری در هتل کایا لاله پارک برگزار می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.