به گزارش ایرنا، رحیم شهرتی فر روز یکشنبه در جلسه هماهنگی تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان با قدردانی از ستاد برگزاری این رویداد ورزشی جهانی، از همیاری شکل گرفته برای تامین اعتبارات برگزاری تور تشکر کرد.
وی از پیش‌بینی‌های لازم برای تامین امنیت تور نیز سخن گفت و اظهار داشت: تامین امنیت مسیرهای برگزاری تور خیلی مهم و قابل توجه است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران مورد احترام ما بوده و از اتباع بیگانه حاضر در مسابقات نیز انتظار داریم به قانون، عرف و فرهنگ مردم کشورمان احترام بگذارند.
وی ادامه داد: با تدابیر خاصی که از سوی ستاد برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری ایران -آذربایجان اتخاذ شده است، می‌توان شرکت کنندگان در مسابقات را به رعایت قوانین و مقررات جاری کشورمان ملزم و مجاب کرد.
شهرتی فر یادآور شد: برگزاری آبرومندانه تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی‌ایران اولویت است.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز گفت: به کمک شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز در برگزاری هرچه بهتر سی و سومین دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان نیاز داریم.
ایوب بهتاج افزود: برای برگزاری آبرومندانه و هرچه بهتر سی و سومین دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان لازم است تا همه دستگاه های درگیر به نحو احسن همکاری داشته باشند.
وی ادامه داد: خوشبختانه با هماهنگی های انجام گرفته از سوی مدیریت استان، قرار است بیش از 15 دستگاه مختلف که درگیر برگزاری تور خواهند بود، همکاری های لازم را با ستاد برگزاری داشته باشند.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی، تامین منابع ارزی تور مسئله مهمی بود که با کمک وزارت ورزش و جوانان و استانداری تا حدودی برطرف شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ادامه داد: همه ما به دنبال این هستیم تا نقاط ضعف دوره های گذشته را برای دوره سی و سوم برطرف کنیم و این دوره را بهتر از قبل برگزار کنیم، زیرا این احتمال وجود دارد که در صورت اجرای موفق دوره سی و سوم، این تور طی یکی دو سال آینده به سطح HC2 یا همان حرفه ای ارتقا یابد.
بهتاج گفت: برای حرفه ای شدن تور، علاوه بر برگزاری منظم و امتیازگیری مثبت از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری، باید مواردی همچون پخش زنده تلویزیونی و تقویت ارتباطات رادیویی را نیز به موارد فعلی اضافه کنیم که در این صورت می توانیم شاهد ارتقای سطح تور به حرفه ای باشیم.
ابراهیم فیروزی، دبیر اجرایی ستاد برگزاری تور نیز گفت: برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری ایران-آذربایجان آثار سیاسی و امنیتی مثبتی دارد و کنترل استقبال کنندگان از دوچرخه سواران، تامین ایمنی و امنیت آن از مهم ترین شاخص های ارزیابی تور است.
وی افزود: اگر اعتبارات مورد نیاز تخصیص یابد و همدلی بین دستگاه‌های مختلف دخیل در برگزاری تور محقق شود، تور ایران - آذربایجان قابلیت تبدیل شدن به تور حرفه ای را دارد.
فیروزی ادامه داد: امنیت وانتظامات تور، رتبه برتر ارزیابی سال گذشته را به خود اختصاص داد؛ پخش زنده تلویزیونی نیز از نیازهای جدی تور دوچرخه سواری است که صداوسیما می‌تواند با تدابیر ویژه و البته با ایجاد زیرساخت‌های لازم به این موضوع پرداخت کند.
سی و سومین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران – آذربایجان در سطح نیمه حرفه ای از هشتم تا سیزدهم مهر 97 در شش مرحله برگزار خواهد شد.
در مرحله اول این رویداد ورزشی، رکابزنان مسیر تبریز – ارومیه را رکاب خواهند زد و در مرحله دوم باید مسیر ارومیه – منطقه آزاد ارس را طی کنند.
در مرحله سوم مسیر منطقه آزاد ارس تا تبریز پیش روی شرکت کنندگان خواهد بود و در مرحله چهارم نیز رکابزنان تبریز را به مقصد سرعین طی خواهند کرد.
مسیر بازگشت سرعین – تبریز، مرحله پنجم را شامل خواهد شد؛ در مرحله ششم و پایانی، شرکت کنندگان باید در داخل شهر تبریز مسافت تعیین شده را طی کنند تا چهره تیم ها و نفرات برتر مشخص شود.
شهرستان های تبریز، مرند، شبستر، جلفا ، اسکو، سراب ،آذرشهر ، بستان آباد، منطقه آزاد ارس از استان آذربایجان شرقی در طول برگزاری این رقابت ها میزبان سی و سومین دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان خواهند بود.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.