بهرام صمدی راد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به افزایش 6 درصدی تعداد مراجعان زن، ادامه داد: از این تعداد 4 هزار و 951 نفر زن و 13 هزار و 244 نفر مرد بودند.
صمدی راد گفت: در سال گذشته 35 هزار و 337 نفر مدعی نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد 9 هزار و 535 نفر زن و 25 هزار و 802 نفر مرد بودند.
وی تاکید کرد: مراجعه کنندگان در هنگام مراجعه به پزشکی قانونی باید به خاطر داشته باشند که ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات نوع جراحت و عمق آن است و معاینه دقیق تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناس پزشکی قانونی است.
وی یادآور شد: برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.
صمدی راد ادامه داد: در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند، سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.