معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: طبق بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی هوای استان از امروز تا دوشنبه  همراه با وزش باد شدید و بارش باران به صورت رگبار و و رعد و برق خواهد بود. 
 محمد اشجعی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، گذر امواج تراز میانی جو و تاثیر زبانه پرفشار را در روزهای شنبه تا دوشنبه به استان را نشان می‌دهد که موجب افزایش ابر، وزش باد، بارش باران به صورت رگبار و رعد و برق و مه گرفتگی در ارسباران خواهد بود. 
 وی با بیان این‌که روز شنبه ناپایداری‌ها در نواحی شمالی و شرقی استان از شدت بیشتری برخوردار است، افزود: احتمال بارش تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست.    اشجعی ادامه داد: توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی اقدامات لازم انجام شود. 
 وی در ادامه با اشاره به سردترین و گرم‎ترین شهرهای استان، گفت: طی 24 ساعت گذشته، شهرستان ملکان با 30 درجه بالای صفر و ورزقان با شش درجه بالای صفر، به ترتیب گرم‌ترین و خنک‎ترین شهرهای استان بوده‎اند. 
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان این‌که دمای تبریز در گرم ترین زمان، 27 درجه بالای صفر و در سردترین زمان 16 درجه بالای صفر بوده است، افزود: دمای فعلی تبریز 25 درجه بالای صفر بوده که نسبت به 24 ساعت گذشته یک درجه افزایش یافته است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.