به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت قطار شهری تبریز و اقدام های انجام شده در این طرح افزود: در این راستا چندین جلسه در سطح ملی ترتیب داده ایم و تا رسیدن به نتیجه مطلوب در کنار این مجموعه خواهیم بود.
وی اظهار داشت: روند اجرایی این طرح را در ماه های گذشته به دقت بررسی کرده و به طور مستمر پیگیر آن هستیم.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت سرعت بخشی به فعالیت های قطار شهری در تبریز یاداوری کرد: همه نهادها و سازمان های درگیر در این طرح باید نسبت به پیشبرد برنامه های توسعه حمل و نقل عمومی در این شهر هماهنگ و همدل باشند‌.
پزشکیان با بیان اینکه پیگیری امور مربوط به توسعه حمل و نقل عمومی در تبریز از دغدغه های اصلی ما است، ادامه داد: امید است با همکاری متولیان امر در این مسیر قدم های تاثیرگذاری برداشته شود.
وی توسعه متروی تبریز را در افزایش رفاه و سلامت مردم موثر دانست و گفت: با فعالیت کامل مترو، آلودگی هوا به طور چشمگیری کاهش و رفاه و سلامت مردم افزایش می یابد.
در نشست مشترک پزشکیان و مصطفی مولوی، مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز، آخرین وضعیت اجرای طرح های عمرانی این سازمان، تامین قطعات نیازمند تامین ارز و موضوعات مربوط به مسایل مالی و تامین اوراق مورد بررسی قرار گرفت.
عملیات اجرایی قطار شهری تبریز از حدود 15 سال قبل آغاز شده و در زمان حاضر 12 کیلومتر از مسیر 18 کیلومتری خط اول آن با صرف 17 هزار میلیارد ریال اعتبار در حال بهره برداری است.
برای افتتاح 6 کیلومتر باقی مانده خط اول قطار شهری تبریز نیز هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و امید می رود این بخش نیز با تزریق به موقع اعتبارات از سوی دولت و شهرداری تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
برای اجرای خط دوم قطار شهری تبریز نیز حدود پنج هزار میلیارد ریال هزینه شده است و این خط نیز حدود 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.