نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت:  انتخابات ریاست مجمع نمایندگان استان هفته‌ی اول مهرماه برگزار می‌‌شود تا رئیس مجمع نمایندگان استان به صورت قطعی انتخاب شود. 
محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در خصوص حواشی مربوط به انتخابات مجمع نمایندگان استان، افزود: طی هفته‌های اخیر جلسه ای برای تعیین و انتخاب رئیس جدید مجمع نمایندگان استان تشکیل شد که حدود شش نفر به عنوان کاندیدا برای ریاست مجمع نمایندگان اعلام آمادگی کردند. 
وی افزود: از سوی نمایندگان پیشنهاد شد این افراد باهم به تفاهم رسیده و روی یک فرد به اجماع نظر برسند یا این‌که حداکثر دو یا سه نفر به عنوان کاندیدا باقی بمانند. 
 سعیدی ادامه داد: بعد از یک هفته طی جلسه ای مقرر شد انتخابات رئیس مجمع نمایندگان برگزار شود ولی با توجه به این‌که جلسه چند روز قبل اطلاع رسانی نشده و به صورت اضطراری برگزار شده بود، تعداد اعضای جلسه به حد نصاب نرسید و انتخابات به هفته‌ی بعدی موکول شد. 
وی تاکید کرد: نمایندگان تا می‌توانند هر چه سریع‌تر در انتخاب رئیس مجمع به توافق برسند و روند این انتخاب را طولانی نکنند. 
 نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان این‌که بنده خود کاندیدای ریاست مجمع نمایندگان استان نیستم، افزود: فردی که این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد باید بتواند جلسات را به صورت منظم و مکرر با نمایندگان استان برگزار کرده و همواره با ریاست جمهوری و معاونان او، ارتباط خوبی برقرار کند. 
 وی بیان کرد: نمایندگان استان باید به توانایی فردی که به عنوان رئیس مجمع نمایندگان انتخاب می‌کنند، اطمینان کامل داشته باشند. 
 وی خاطرنشان کرد: طی دوره نهم و دهم رئیس مجمع نمایندگان انتخاب شد و  هر 15 روز جلسه‌ای با وزرا و معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکلات استان تشکیل می‌شد و محورها برای هریک از نمایندگان مشخص و تقسیم کاری انجام می‌شد. 
 گفتنی است؛ دوران ریاست «ضیاء الله اعزازی» در مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی از تیرماه امسال به پایان رسیده، اما نمایندگان استان هم‌چنان برای انتخاب رئیس مجمع نمایندگان استان به توافق نرسیده‌اند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.