به گزارش ایرنا، صابر تقویمی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش چاراویماق با بازنشستگی سه هزار و 400 معلم در آذربایجان شرقی، افزود: انتظارمان از آموزش و پرور اتخاذ تدابیر لازم در زمینه رفع مشکل کمبود معلم در مدارس است.
وی همچنین خواستار تشدید بازرسی ها و نظارت ها در سال تحصیلی جدید بر نحوه عملکرد معلمان به ویژه معلمان وظیفه شد و گفت: متاسفانه سال های گذشته معلمان با تاخیر چند روزه بر سرکلاس درس حاضر شدند که امیدواریم امسال این مشکل با نظارت و کنترل بیشتر رفع شود.
وی به پرداخت 2 میلیارد و 440 میلیون ریال سرانه دانش آموزی مدارس شبانه روزی در سال تحصیلی گذشته نیز اشاره کرد و افزود: با تقسیم این مبلغ به تعداد دانش آموزان شبانه روزی، سرانه هر دانش آموز روزانه مبلغ 1500 تومان می شود که با آن نمی توان حتی اولین نیازهای دانش آموزان را تامین کرد.
تقویمی افزود: در این راستا باید اقدامات اساسی صورت گیرد و آموزش و پرورش موظف است با جذب کمک های خیرین و مشارکت اولیا نسبت به بهبود تغذیه دانش آموزان اقدام کند.
وی همچنین خواستار نظارت بر سرویس های مدارس از سوی نیروی انتظامی و همچنین خط کشی محل عبور دانش آموزان از سوی شهرداری قره آغاج در آستانه سال جدید تحصیلی شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان چاراویماق نیز در این جلسه از حذف برخی پست های جانبی در اداره آموزش و پرورش و تزریق این نیروها به سیستم آموزشی و همچنین تقسیم بندی کامل معلمان در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال در اول مهر هیچ کلاس و مدرسه ای بدون معلم نخواهد بود.
قربانعلی اسدی اعتبار جذب شده از محل نوسازی تجهیزات مدارس را 4 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این مبلغ تاکنون صرف نوسازی تجهیزات در مدارس شده که با توجه به تعداد بالای روستاهای شهرستان به اعتباراتی بیشتری نیاز است.
بیش از 6 هزار دانش آموز در مدارس شهرستان چاراویماق در حال تحصیل هستند.
شهرستان چاراویماق با حدود 31 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.