به گزارش ایرنا، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه روز یکشنبه در آیین اتمام مونتاژ دستگاه حفار مکانیزه موسوم به 'تی بی ام' و شروع حفاری دستگاه دوم خط 2 قطار شهری تبریز گفت: این طرح مهم و بزرگ ملی اهمیت راهبردی برای مردم تبریز دارد بنابراین تلاش می شود با راه اندازی دستگاه دوم حفار مکانیزه به پیشرفت فیزیکی مناسبی برسد.
سردار عبادالله عبداللهی، افزود: با توجه به اینکه تبریز جزو کلانشهرهای کشور شناخته می شود و رفت و آمد درون شهری برای رفاه حال مردم اهمیت دوچندانی دارد، با راه اندازی خط دوم قطار شهری روزانه 400 هزار نفر مسافر جا به جا شود.
وی یادآوری کرد: از بخش غربی خط دوم قطار شهری تبریز 6 کیلومتر حفاری انجام شده است و از بخش شرقی نیز عملیات حفاری از امروز آغاز و همزمان حفاری و احداث ایستگاه ها پیگیری می شود.
سردار عبداللهی ادامه داد: تامین مالی این طرح نیازمند همت همکاران شرکت متروی تبریز و پشتیبانی مسوولان استان به ویژه استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز است.
وی گفت: اعتبار این طرح با توجه به حجم کاری در مرحله اول بیش از 6 هزار میلیارد ریال به صورت ریالی و 350 میلیون یورو به صورت ارزی است.
عملیات اجرایی قطار شهری تبریز از حدود 15 سال قبل آغاز شده و در زمان کنونی 12 کیلومتر از مسیر 18 کیلومتری خط اول آن با صرف 17 هزار میلیارد ریال اعتبار در حال بهره برداری است.
برای اجرای خط دوم قطار شهری تبریز نیز تاکنون حدود پنج هزار میلیارد ریال هزینه شده و این خط نیز 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.