فرماندار اهر گفت: با وجود اینکه امسال بارندگی‌ها 30 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته ولی در خصوص جمع آوری آب در پشت سد ستارخان توفیقی نداشته ایم و هنوز منابع آبی اهر دچار بحران است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، زاهد محمودی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر با بیان اینکه کم آبی مسئله ملی است، افزود: متأسفانه ما دچار مشکل کم آبی هستیم و انتظار داریم مردم با مشارکت در جهت مدیریت منابع آبی و صرفه جویی در مصرف آن همکاری کنند. 
وی گفت: یکی از راه های برون رفت از مشکل کم آبی و بحران آب در شهرستان اهر استفاده بهینه از منابع آبی است که باید در این زمینه مردم و خصوصاً کشاورزان و باغداران در مصرف و مدیریت منابع آبی این شهرستان نهایت همکاری و صرفه جویی را انجام دهند. 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر نیز در این جلسه با تأکید بر مصرف بهینه منابع آبی این شهرستان گفت: با توجه به وضعیت فعلی منابع آبی این شهرستان، حفظ باغات و اراضی کشاورزی جزو اولویت های اصلی این اداره است.
محمد اسدی از راه های مقابله با کم آبی را تغییر الگوی کشت متناسب با منایع آبی این شهرستان عنوان کرد و افزود: در این امر امسال از کشاورزان و باغداران پایاب سد ستارخان خواسته شده بود که نسبت به تغییر الگوی کشت اقدام کنند تا با وجود بحران آب دچار ضرر و زیان نشوند. 
وی همچنین گفت: در سالجاری به دلیل بحران کم آبی در حوزه کشاورزی تنها توانسته ایم برای هر هکتار از اراضی کشاورزی و باغی قطره ای حدود 2500 متر مکعب آب تخصیص دهیم که این مقدار آب نسبت به سال قبل برای باغات قطره ای کمتر از نیاز سال قبل آنها بود.     اسماعیل عطازاده، مدیر امور منابع آب شهرستان اهر نیز در این جلسه بر ضرورت تجهیز چاه های آب به کنتورهای هوشمند جهت جلوگیری از هدر رفت منابع آبی این شهرستان تأکید کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.