به گزارش ایرنا، سردار عزت الله جعفری روز یکسنبه در جمع خبرنگاران، مهم ترین برنامه هفته دفاع مقدس در استان را رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور اعلام کرد و افزود: این برنامه علاوه بر تبریز در سایر شهرهایی که یگان های نیروهای مسلح مستقر هستند، برگزار می شود که در آن آخرین امکانات و تجهیزات دفاعی کشور به نمایش گذاشته می شود.
وی، افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس در محل پارک شمیم پایداری تبریز را از دیگر برنامه های این هفته اعلام و اضافه کرد: این نمایشگاه توسط سپاه عاشورا و با همکاری ساری قوای مسلح مستقر در استان و با محوریت مردمی برپا می شود و بازدید از آن تا پایان هفته دفاع مقدس برای عموم آزاد است.
جعفری، نواختن زنگ مقاومت و ایثار، تجلیل از سربازان نمونه، برگزاری مسابقات مختلف هنری و فرهنگی همچون خاطره نویسی، برگزاری یادواره های شهدا، عطرافشانی و غبارروبی از مزار شهدای دفاع مقدس، دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان، برگزاری رقابت های مختلف ورزشی و نیز برپایی نمایشگاه های دستاوردهای دفاع مقدس در دانشگاه ها و مدارس را از دیگر برنامه های مهم هفته گرامیداشت دفاع مقدس در استان برشمرد.
وی شعار امسال هفته دفاع مقدس را 'ما می توانیم' اعلام کرد و گفت: ارایه و تبیین دستاوردهای این دوران با عظمت از اهداف مهم و اصلی ستاد است که انتقال این برگ زرین از تاریخ انقلاب به نسل های جدید و جوان محور مهم این برنامه ها خواهد بود.
جعفری ادامه داد: طی هفته دفاع مقدس همایش فرماندهان این دوران با حضور استاندار آذربایجان شرقی و نیز یادواره 269 شهید زن استان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در طول این سال ها با جان فشانی و رشادت های مثال زدنی مایه فخر و مباهات ملت ایران در تاریخ شدند، اظهار داشت: باید از تاریخ عبرت گرفت که با اتحاد و همدلی می توان به تمام قدرت های جهان غلبه کرد و از امتحان های الهی سربلند بیرون آمد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از دفاع مقدس به عنوان تکرار تاریخ عاشورا نام برد که در آن رزمندگان با تاریخ سازی خود برای همیشه تاریخ ماندگار شدند.
جعفری یادآور شد: دفاع مقدس نشان داد که حق طلبان جهان تنها 72 تن از یاران امام حسین (ع) نبودند و امروز 80 میلیون ایرانی از نهضت عاشورا دفاع می کنند.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.