آتش پاد داوود طالب نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هر ساله با شروع ماه محرم و برگزاری مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) بایستی مسئولان برگزاری مراسم ها در مساجد و تکایا توجه ویژه ای به مسائل ایمنی برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی داشته باشند.
وی ادامه داد: وجود کپسول های گاز مایع، راه اندازی و استفاده از پلوپزهای گازی برای جوشاندن آب و پخش چای در این ایام از جمله مواردی است که می تواند در عین سادگی، مشکلات و خطراتی را در صورت توجه نکردن به اصول ایمنی به وجود آورد.
طالب نژاد گفت: آتش نشانان در نقاط مختلف شهری مستقر هستند و ضمن سرکشی، توصیه های ایمنی لازم را به مسئولان برگزاری مراسم ها یادآوری می کنند.
وی از تمامی عوامل اجرایی برگزاری مراسم ها خواست: در فضاهای تجمعی پرتراکم مانند زیارتگاه‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا دو راه خروج لازم و ضروری است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز افزود: رعایت فاصله مناسب سیم‌ها، اتصالات و ادوات برقی از مواد و مصالح قابل اشتعال مانند پرچم، پلاکارد، پرده، فرش و تابلو الزامی است.
وی ادامه داد: فیوزهای برق باید استاندارد بوده و از بکارگیری فیوزهای تقویت شده و غیر استاندارد خودداری شود.
طالب نژاد تاکید کرد: گرفتن انشعابات متعدد از یک پریز برق و وارد آوردن بار بیش از ظرفیت، موجب آتش‌سوزی الکتریکی می‌شود.
وی اظهار داشت: استفاده از لامپ‌های برق ولتاژ بالا، بدون حباب و حفاظ مناسب، خطر آفرین و خسارت بار است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: به هنگام گرفتن انشعاب از لوله کشی گاز ضروری است از شیلنگ‌های فشار قوی مخصوص و بست مناسب استفاده شود.
وی تاکید کرد: در تمامی قسمت‌ها به ویژه محل طبخ غذا باید به اندازه کافی کپسول‌های آتش‌نشانی سیار موجود باشد و کارکنان باید نحوه استفاده از آنها را فرا بگیرند.
طالب نژاد افزود: تمامی مدیران، مسئولان و خدمه مساجد، حسینیه و تکایا با مراجعه به نزدیکترین ایستگاه آتش‌نشانی محل، مسائل ایمنی و نحوه مقابله با آتش‌سوزی‌ها و حوادث را آموزش ببیند.
وی یادآور شد: در صورت بروز آتش‌سوزی ضمن حفظ خونسردی و خارج کردن افراد از داخل این اماکن، همزمان با اطلاع دادن آن به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از طریق تلفن 125، با استفاده از کپسول آتش نشانی اقدام به اطفای حریق کنند.
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.