معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی از اهتمام جمعی برای جلوگیری از خروج کالاهای اساسی از مرزهای همجوار با کشورهای همسایه در استان خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در جلسه ستاد هماهنگی تجارت فرامرزی استان اظهار کرد: خروج کالای اساسی که با معیشت مردم در ارتباط است در مرزهای استان کنترل شده است و در این خصوص اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی های به موقع نیز باید در مرز ها انجام شود.
 
وی با اشاره به نوسانات ارز در طی ماه های گذشته و به صرفه بودن انتقال برخی از کلاهای اساسی به خارج از کشور گفت: ملاک عمل مسئولان گمرک استان اجرای قانون است و با خاطیان  باید با قاطعیت برخورد شود .
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت حمایت از صادرات اظهار کرد: حمایت از صادرات یکی از اولویت هایی است که امروز ما به جد پیگیر هستیم چرا که کوچکترین مشکل در فرایند صادرات عاملی برای از دست دادن بازارهای جهانی خواهد بود.
 
جهانگیری با اشاره به دغدغه برخی از صادرکنندگان در خصوص نحوه ورود ارز خاطرنشان کرد: برخی از این دغدغه ها در خصوص قیمت‌ها منطقی به نظر می‌رسد اما باید توجه داشت که همانطور که صادرات برای ما مهم است ورود ارز به کشور نیز به همان اندازه مهم است و باید در این رابطه نیز به گفتمان مشترکی با صادرکنندگان دست یابیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.