به گزارش ایرنا، رسول داشاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این دفتر واقع در چایکنار نرسیده به میدان صاحب الامر، به استناد بند 24 ماده 55 و تبصره 3 ماده 100 قانون شهرداری‌ها پلمپ شده است.
وی اظهار داشت: خانه تاریخی ثقه‌الاسلام در زمان شهردار سابق از سوی منطقه آزاد خریداری و مرمت شده است و بر اساس اعلام شهرداری و میراث فرهنگی از این خانه با «کاربری فرهنگی» استفاده می کردیم و کالاهای فرهنگی مانند صنایع دستی در این ساختمان قرار داده بودیم.
مدیر املاک منطقه آزاد ارس یادآوری کرد: با توجه به ادعایی مبنی بر اینکه از این ساختمان به عنوان مرکز تجاری و فروش صنایع‌ دستی استفاده می‌شود، کالاهای فرهنگی را از آن ساختمان خارج کردیم و دفتر تبریز تنها در برخی موارد برای برگزاری جلسات فرهنگی مورد استقاده قرار می‌گرفت.
داشاد ادامه داد: اما این بار نیز مدعی شدند کاربری این ساختمان به اداری تغییر یافته و در کمیسیون ماده 100 شهرداری، جریمه حدود 12 میلیارد ریالی برای سازمان منطقه آزاد ارس تصویب شد.
وی گفت: بعد از شکایت سازمان منطقه آزاد ارس، شعبه 24 دیوان عدالت رای کمیسیون ماده 100 را نقض کرد اما شهرداری بار دیگر بدون دعوت از مسوولان منطقه آزاد ارس، رای اولیه را تایید کرد؛ این در حالی است که طبق قانون شهرداری باید با مدنظر قرار دادن حکم دیوان عدالت در رای خود تجدید نظر می‌کرد.
وی گفت: رای شهرداری به دفتر مرکزی منطقه آزاد ارس واقع در جلفا ابلاغ نشده است و ما موضوع را به شهردار تبریز و استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرده‌ایم.
داشاد افزود: اکنون تمامی نیروهای دفتر تبریز به دفتر مرکزی واقع در منطقه آزاد ارس منتقل شدند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.