محمد حسین اشرفی روز شنبه در جلسه گروه بهبود کیفیت سواد آموزی دستگاه تعلیم و تربیت استان با بیان اینکه میانگین جذب سوادآموز در آذربایجانشرقی بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: مراکز یادگیری محلی یک تجربه موفق در سواد آموزی بوده و به توسعه مهارت ارتباط اجتماعی و بهبود معیشت خانواده ها از طریق یادگیری مهارت منجر می شود.
وی با تاکید بر اینکه جلسات ستاد پشتیبانی سواد آموزی باید در شهرستان ها به موقع و مستمر تشکیل شود، اعلام کرد: امسال پرونده های امتحانات با رویکرد جدید به شکل غیرحضوری در استان بررسی می شوند و اگر قبولین هرچه زودتر در سامانه ثبت شوند، پرداخت حق الزحمه آموزش دهندگان تسریع خواهد شد.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: طرح توسعه یادگیری محلی بعنوان طرح تلفیق سواد با مهارت محسوب می شود و یکی از رویکردهای اساسی معاونت سواد آموزی است.
اشرفی اظهارداشت: مراکز یادگیری محلی یک تجربه موفق در سواد آموزی بوده و به توسعه مهارت ارتباط اجتماعی و بهبود معیشت خانواده ها از طریق یادگیری مهارت منجر می شود.
اصغری اردلان، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم اظهار داشت: معاونت پشتیبانی همچون گذشته از برنامه ها و اقدامات مجموعه معاونت سواد آموزی در ریشه کنی بیسوادی حمایت خواهد کرد.
بر اساس سرشماری گروه سنی سواد آموزی 10 تا 49 ساله ها در استان در سال 95 سطح باسوادی 93.3 درصد و سطح بی سوادی 5.7 درصد است.
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.