به گزارش ایرنا، عقیل نوروزی روز پنج شنبه در حاشیه بهره برداری از این آمبولانس ها افزود: هدف از بکارگیری و خرید آمبولانس های جدید ارتقاء کیفیت خدمات پیش بیمارستانی به مردم چاراویماق و همچنین تجهیز و نوسازی ناوگان فوریت‌ های پزشکی شهرستان است.
وی با اشاره به اینکه وضع ناوگان فوریت‌ های پزشکی چاراویماق در سطح مناسبی نسبت به سال های گذشته قرار دارد، افزود: هم ‌اکنون 5 دستگاه آمبولانس در 3 پایگاه‌ 115 شهرستان مشغول ارائه خدمات رایگان به مردم چاراویماق هستند که این ناوگان به‌ علت استهلاک و فرسودگی نیاز به تجهیز و نوسازی داشت که سه دستگاه از آن ها نوسازی شد.
وی اضافه کرد: با این اقدام ارزنده که یکی از برکات اجرای برنامه مهم تحول نظام سلامت در دولت تدبیر وامید است، وضعیت فوریت‌ های پزشکی شهرستان در سطح بسیار مطلوبی قرار می گیرد.
نوروزی نقش تجهیزات پزشکی مدرن در ارتقاء خدمات اورژانس پیش بیمارستانی را مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به شرایط اقلیمی، موقعیت مکانی و کوهستانی بودن شهرستان خدمات پزشکی و درمانی به ویژه فوریت‌ های پزشکی از حساسیت بالایی برخوردار است و جهت استفاده از اورژانس هوایی احداث پد هلی کوپتر در این شهرستان ضروری است.
وی ادامه داد: مرکز فوریت‌ های پزشکی چاراویماق از ابتدای سال تاکنون 332 مورد ماموریت شهری و بین جاده ای داشته است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر سه پایگاه فعال ستادی و بین جاده ای و 5 آمبولانس و 10 نفر امدادگر در عرصه سلامت شهرستان آماده ارائه خدمات مشاوره ای و اورژانسی به شهروندان و مسافران هستند.
شهرستان چاراویماق با 31 هزار نفر جمعیت در 150کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.